معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مرکز ناباروری خراسان جنوبی، همزمان با ۱۴ مرکز درمان ناباروری دولتی کشور، از طریق ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۱۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 03 May 2017
محمد دهقانی فیروزآبادی ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: اتاق عمل، تجهیزات آزمایشگاهی راه‌اندازی مرکز ناباروری خراسان جنوبی در بیرجند، تانکهای فریز، دستگاه سونوگرافی، سیستم انجماد و سیستم کامل میکرو اینجکشن از جمله تجهیزات  و امکانات این مرکز است.

وی  افزود: تاکنون از سوی هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت برای تجهیز مرکز ناباروری، یک میلیارد و 100 میلیون تومان پرداخت شده است و 900 میلیون تومان دیگر نیز تا پایان سال برای تکمیل تجهیزات پرداخت می‌شود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از شش ماه قبل تشکیل پرونده زوج‌های نابارور با هماهنگی معاونت بهداشتی آغاز شده است و تاکنون 40 نفر به این مرکز مراجعه کردند.

 وی از شناسایی 1000 زوج نابارور در خراسان جنوبی خبرداد و افزود: براساس اطلاعات جمع‌آوری شده استان خراسان جنوبی با نرخ ناباروری 9 درصدی در رتبه هشتم کشوری قرار دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به بعد مسافت این استان با قطب‌های درمان ناباروری در یزد، مشهد و زاهدان، راه‌اندازی مرکز ناباروری در بیرجند بسیار ارزشمند است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه هزینه‌های این مرکز با تعرفه دولتی پرداخت می‌شود افزود: حل مشکل ناباروری زوجین ،نه تنها به افزایش نرخ رشد جمعیت و ارتقای سلامت جسمی آنان کمک می‌کند، بلکه سبب ارتقاء سلامت اجتماعی و روانی زوجین نابارور و خانواده‌های آنان می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مرکز ناباروری خراسان جنوبی در ساختمان مرکز بیماری‌های خاص واقع در خیابان شهید بهشتی بیرجند قراردارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار