امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز به همراه مدیران زیر مجموعه این معاونت ، از زورخانه حیدرکرار بازدید به عمل آورد
کد خبر: ۴۱۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 03 May 2017
امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز به همراه مدیران زیر مجموعه این معاونت ، از زورخانه حیدرکرار بازدید به عمل آورد.

شب گذشته معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در راستای ترویج ورزش باستانی و زورخانه ای و برنامه ریزی در خصوص توسعه این ورزش ها شهر اهواز  از زورخانه حیدر کرار بازدید به عمل آورد.

وی در این خصوص گفت: ورزش زورخانه ای و باستانی که با نام ورزش پهلوانی نیز شناخته می شود از دیر باز در کشور ما طرفداران بسیاری داشته است .در سالهای اخیر با توسعه ورزش های نوین و رشته های ورزش رزمی مختلف آهسته آهسته گرایش به ورزش باستانی کمتر شده است.

معاون شهردار افزود: با توجه به اهمیت پرداختن به این ورزش که در کنار پرورش جسم ، پرورش روح پهلوانی را نیز در بردارد در نظر داریم که به توسعه این ورزش در شهر اهواز کمک کرده و شرایط را برای سوق دادن جوانان و نوجوانان به این ورزش زورخانه ای فراهم کنیم.

گفتنی است که آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۹ برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسیده است.

منبع: تابناک
برچسب ها: امیر آهن جان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار