مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 215 کیلومتر از راه های استان در قالب 30 پروژه و هزینه کرد هزار و 570 میلیارد ریال هفته جاری در سفر وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۳۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 07 February 2017
مهدی جعفری افزود: افتتاح 115 کیلومتر باند دوم بزرگراه درسطح استان از مهمترین این پروژه هاست.
وی ادامه داد: باند دوم بیرجند - زاهدان به طول 9 کیلومتر، باند دوم بیرجند - قاین - گناباد به طول 20 کیلومتر، باند دوم فردوس - دیهوک به طول 6 کیلومتر و باند دوم فردوس- بجستان به طول 18 کیلومتر از جمله این پروژه هاست.
وی به افتتاح باند دوم دیهوک - راور به طول 29 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: همچنین باند دوم سه راهی روم – آفریز به طول 9 کیلومتر، باند دوم قاین- حاجی آباد به طول 14 کیلومتر و باند دوم اسفشاد - سه راهی حوض رباط به طول 10 کیلومتر از دیگر پروژه های قابل افتتاح است.
به گزارش ایرنا، جعفری اظهار کرد: از دیگر پروژه های آماده افتتاح در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان، بهره برداری از 20 کیلومتر عملیات احداث و بهسازی راههای اصلی در استان با اعتبار 170 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: کمربندی شرقی بیرجند (منطقه ویژه اقتصادی) به طول چهار کیلومتر، کمربندی اسلامیه - فردوس به طول 12 کیلومتر و درح - ماهیرود به طول چهار کیلومتر افتتاح می شود.
وی یادآور شد: افتتاح و بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فردوس از دیگر پروژه های راه و شهرسازی استان است که در سفر وزیر افتتاح خواهد شد، این پروژه 2 هزار و 200 مترمربع زیربنا دارد و با اعتبار 15 میلیارد ریال احداث شده است.

** 80 کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به افتتاح 80 کیلومتر راه روستایی در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: این میزان راه روستایی در قالب 13 پروژه و با هزینه کرد 198 میلیارد ریال افتتاح می شود.
جعفری گفت: آسفالت راه های روستایی اسفندیار- مرغوب، پیکوه - نیستان و گشن به طول 24 کیلومتر درشهرستان طبس، راه بیشه وعلی آباد سربیشه، پیوند سفلی وعلیا، چاه شهید فلاحی به طول 13 کیلومتر در شهرستان سربیشه به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: همچنین راه علی آباد پیشبر و زهان - پایهان به طول حدود هفت کیلومتر در شهرستان زیرکوه، راه عباس آباد - جان میرزا به طول هشت کیلومتر درشهرستان قاین، راه نوقند - منند به طول 12 کیلومتر درشهرستان درمیان، راه رومه - زهری به طول 6 کیلومتر در شهرستان نهبندان و راه نصرآباد - فدشک و ملک آباد - معصوم آباد به طول پنج کیلومتر در شهرستان خوسف آماده افتتاح است.
به گفته جعفری، از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر، پروژه احداث ساختمان اداره ثبت احوال عشق آباد است که 283 مترمربع زیربنا دارد و با هزینه کرد 44 ملیارد ریال احداث شده است.
طول راه های استان 17 هزار و 150 کیلومتر و ارزش آن را 105 هزار میلیارد ریال است و طول راه های استان به نسبت جمعیت پنج برابر است.
خراسان جنوبی در مسیر تردد استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، سمنان ، اصفهان ، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و افغانستان قرا دارد.
این استان با 780 هزار نفر جمعیت و 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پنهاور و دومین استان بیابانی کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار