مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: با اجرای برنامه پنج ساله سازمان آتش نشانی در سه حوزه عملیات، آموزش و پیشگیری تا سال 1399، بیش از 70 درصد شهر بیرجند ایمنی می شود.
کد خبر: ۳۶۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 30 January 2017
میرزایی  افزود: تدوین برنامه پنج ساله ایمنی شهرستان بیرجند سال 93 تهیه و از ابتدای سال گذشته آغاز شد.
وی گفت: این برنامه به دستگاه های اجرایی، اصناف، مساجد، مجتمع ها و ... ابلاغ شد، اکنون اصول چهارگانه مدیریت بحران شامل پیشگیری و پیش بینی، آمادگی، مقابله و بازسازی در برنامه پنج ساله در سه حوزه عملیات، آموزش و پیشگیری در حال اجراست.
وی بیان کرد: اگر این برنامه به خوبی پیش برود به جرات می توان گفت تا سال 99 حداقل 70 درصد ایمنی شهر بیرجند تامین می شود، 30 درصد دیگر به دلیل وجود مکان های نظامی و دانشگاهی بودن شهر است که نمی توان آموزش های لازم به همه ارایه کرد.
میرزایی اظهار کرد: هم اکنون به دلیل برخی مسایل تقریبا ساخت و سازها با رکود رو به روست،ساختمان هایی که در گذشته در شهرهای استان ساخته شد، در صورت بروز حوادث دچار خسارت خواهند شد، لذا آموزش نکات ایمنی باید سرلوحه کار مردم قرار بگیرد.

** آموزش و آگاهی رکن اصلی زندگی امروز جامعه
وی با بیان اینکه آموزش و آگاهی رکن اصلی زندگی امروزی مردم است، یادآور شد: مردم باید به آموزش توجه کنند، سازمان آتش نشانی نیز آمادگی دارد هر مکانی مردم اعلام کنند نسبت به ارایه آموزش های لازم به صورت رایگان اقدام کند.
وی عنوان کرد: کارکنان این سازمان خادم مردم هستند، حادثه ساختمان پلاسکو باید تلنگری برای مردم باشد و بدانند آتش نشانان برای حفظ جان آنها همیشه آماده جانفشانی هستند. 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند افزود: با توجه به شرایط موجود نمی توان مدرنیته های شهر را خواست اما ایمنی را قبول نداشت بنابراین شهروندان باید موارد ایمنی را به عنوان یکی از مولفه های مهم زندگی، فرا گیرند تا در صورت بروز حوادث کمترین تلفات را داشته باشیم.
میرزایی به اجرای طرح یک ساله بیمه همگانی واحدهای مسکونی در شهر بیرجند توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: همچنین طرح بیمه حوادث شامل آتش سوزی، صاعقه، زلزله و آب گرفتگی و ... توسط دولت تدبیر و امید در روستاها در حال اجرا است.

** تجهیزات و امکانات سازمان آتشنشانی بیرجند کامل نیست
وی در باره نقایص تجهیزات آتش نشانی یادآور شد: تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی بیرجند کامل نیست اما نسبت به سال های گذشته شهرداری تلاش خوبی در تامین امکانات و تجهیزات انجام داد.
وی از تامین یک دستگاه ایسوزو برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: در چند سال اخیر بودجه تامین تجهیزات سه برابر افزایش یافته است، امسال پنج میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مورد نیاز در اختیار سازمان قرار گفت.
وی اضافه کرد: همچنین برای تامین 2 میلیارد ریال خرید تجهیزات و امکانات تا پایان سال 95 نیز قول مساعد داده شد.

** ایستگاه آتش نشانی مهر شهر بیرجند اوایل سال 96 افتتاح می شود
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند اظهار کرد: ایستگاه آتش نشانی منطقه مهر شهر با آخرین روش های ساخت و ساز در حال احداث است که تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اگر به مشکل خاصی بر نخورد تا 2 ماه ابتدای سال 96 به بهره برداری می رسد.
میرزایی به ضرورت امن سازی شهر و ساختمان ها تاکید کرد و افزود: به تمام اصناف، اداره ها، سازمان ها و ... تذکر لازم در خصوص رعایت مسائل ایمنی داده شد، 76 درصد نمای اداره ها شیشه ای است که باید مورد توجه واقع شود.

** امکان تردد ماشین آتش نشانی در بازار بیرجند وجود ندارد
وی به بازار بیرجند که در بافت قدیم و کهن شهر قرار دارد اشاره کرد و گفت: ارتفاع سقف بازار پایین است و در معابر کم عرض آن امکان تردد ماشین آتش نشانی کم است یا وجود ندارد.
وی بیان کرد: در ماه های اخیر چهار شیر هیدارنت در بازار بیرجند نصب شد که تمام بازار را به شعاع هزار و 500 متر پوشش می دهد.
وی چندی پیش در جلسه شورای شهر بیرجند گفته بود: از سال 88، 520 مجتمع برای اخذ پروانه به شهرداری و سازمان آتش نشانی مراجعه کردند که از این تعداد فقط 120 مورد پایان کار گرفتند.
میرزایی ضعف قانون پایان کار را اصلی ترین مشکل دانست و عنوان کرد: از آنجایی که شورای عالی نظارت ابلاغ کرد در زمان صدور پروانه نیازی به استعلام تاییدیه ایمنی نیست کسی هم توجهی نمی کند.
وی از اخطاریه های متعدد به واحدهای خطر ساز در خیابان عدل بیرجند خبر داد و افزود: در شهر اماکن اقامتی با معابر کم عرض وجود دارد که نمی توان ماشین آتش نشانی به راحتی در آن حرکت کند. 
وی با اشاره به نبود لزوم ایمنی در شهرک صنعتی بیرجند ادامه داد: پمپ بنزین ها باید سیستم اطفا حریق آماده به کار داشته باشند ولی چون در قانون از کلمه توصیه استفاده شده است کسی جدی نمی گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار