معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بیرجند: گفت: تا پایان بهمن ماه 95، 22 واحد مجهز تک زایمان طبیعی« LDR» با اعتبار هشت میلیارد و 800 میلیون ریال در بیمارستانهای خراسان جنوبی راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۵۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 02 January 2017
دکتر محمد دهقانی روز دوشنبه در حاشیه تحویل برخی از تجهیزات مورد نیاز واحد های یادشده به دانشگاه به خبرنگاران، افزود: راه اندازی این واحدها یکی از اهداف سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح تحول نظام سلامت است که سیاست اصلی آن ترویج زایمان طبیعی و افزایش باروری سالم است.
به گفته وی در طرح زایمان طبیعی و طرح تشویق افزایش زایمان طبیعی یکی از اقدام های مورد بررسی، بحث راه اندازی واحدهای تک نفر زایمان است که این واحد ها به عنوان یک فضای خصوصی برای مادر باردار در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: همچنین در این واحدها محلی برای استقرار همراه بیمار و نوزاد در نظر گرفته شد و مادر در تمام مراحل قبل، حین و بعد از زایمان در این فضای اختصاصی با امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این اتاق ها قرار می گیرد و با آرامش خاطر زایمان طبیعی را انجام می دهد.
به گفته وی تجهیزاتی که تحویل شد، شامل تخت های زایمان، فتال مانیتور، سونی کیت، دستگاه های حرفه ای مربوط به فشار سنج مادر و جنین و سایر امکاناتی است که برای یک زایمان طبیعی لازم است در اختیار تیم درمان و مادر گذاشته می شود.
به گفته دهقانی در هر واحد یادشده 400 میلیون ریال تجهیزات در نظر گرفته شد که از مجموع این واحد ها،14 مورد مربوط به بیمارستان ولی عصر بیرجند، پنج واحد مربوط به قاین و تجهیزات سه واحد نیز مربوط به طبس است که به زودی تحویل این مراکز خواهد شد.
وی در ادامه از تجهیز 11 واحد « LDR» دیگر در شهرستان های فردوس، بشرویه و نهبندان خبر داد و افزود: از این واحدها پنج مورد به فردوس، سه واحد در بشرویه و سه واحد هم در نهبندان راه اندازی می شود که در حال حاضر نیمی از فضای فیزیکی تکمیل و برای تجهیز این واحدها مکاتبه لازم انجام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار