مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی خبر داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های این شرکت هم‌اکنون عملیات اجرایی طرح کلیکتور خط اصلی طرح فاضلاب مهر شهر بیرجند در حال اجرا و دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.
کد خبر: ۳۳۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 23 November 2016
مهدی هاشمی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی در سطح 24 شهر استان به 401 هزار نفر خدمات آب و فاضلاب ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه 99.85 درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند، تصریح کرد: متوسط کشور در میزان برخورداری جمعیت شهری از آب شرب سالم 99.15 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر این شرکت دارای 185 هزار مشترک در کاربری‌های مختلف بوده که 80 درصد این کاربری‌ها، کاربری مسکونی و خانگی است که 71 درصد از مصارف آب شهرها استان را مصرف می‌کنند.

هاشمی‌مقدم با بیان اینکه به طور میانگین میزان برداشت آب مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری استان در سال گذشته 45 میلیون مترمکعب بوده است، افزود: طول شبکه‌های اصلی و فرعی آب استان یک‌هزار و 950 کیلومتر و طول خطوط انتقال آب استان 570 کیلومتر است.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی به ازای هر مشترک 3.9 متر خط انتقال آب بوده که متوسط کشوری آن به ازای هر نفر 1.9 متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین طول خطوط شبکه توزیع به ازای هر نفر در استان در سطح شهرها 11.8 متر و متوسط کشور زیر هشت متر است.

هاشمی‌مقدم با بیان اینکه تعهد دولت برای مسکن مهر در خراسان جنوبی حدود 30 هزار واحد بوده است، گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری برای تمامی این واحدها زیرساخت‌های آب شرب را فراهم کرده و تاکنون 23 هزار انشعاب آب در این راستا واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه در چهار شهر استان طرح شبکه فاضلاب برای مسکن‌های مهر وجود دارد، افزود: به منظور جمع‌آوری فاضلاب در بیرجند 5 هزار و 350 رشته انشعاب فاضلاب برای واحدهای مسکن مهر واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی یادآور شد: برای تامین خدمات فاضلاب به مهرشهر بیرجند با پیگیری‌ ‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان هم‌اکنون عملیات اجرایی طرح کلیکتور خط اصلی طرح فاضلاب مهر شهر بیرجند در حال اجرا بوده که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هاشمی‌مقدم با اشاره به اینکه برای اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر شمال شهر بیرجند مرحله انتخاب پیمانکار صورت گرفته است، افزود: در صورت تخصیص اعتبارات مناسب تا پایان سال آینده شبکه فاضلاب مهر شهر محدوده زون شش و هفت وارد مدار می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح 11 میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی تعهد شده و برای مجموع آن 64 کیلومتر لوله‌گذاری باید صورت گیرد که حدود 20 کیلومتر اولویت نخست برای زون‌های شش و هفت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه به ازای هر مشترک 3 میلیون و 700 هزار تومان هزینه توسعه شبکه فاضلاب بدون تجهیزات می‌شود، گفت: نقش راه و شهرسازی برای تامین اعتبار طرح شبکه فاضلاب مهر شهر بیرجند بسیار موثر است.

هاشمی‌مقدم با اشاره به مشکل بالا آمدن آب در غرب مهر شهر افزود: در غرب مهرشهر مشکل آب زیرزمینی ربطی به شبکه فاضلاب ندارد و وضعیت زمین شناسی در این منطقه به گونه‌ای است که سطح آب زیرزمینی بالا است.

وی به طرح تصفیه‌خانه آب بیرجند اشاره کرد و گفت: تصفیه‌خانه بیرجند از دو مدول تشکیل شده که مدول نخست به روش برکه تصفیه به ظرفیت 10 هزار و 500 مترمکعب برای جمعیت 65 هزار نفر طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای طرح تصفیه‌خانه بیرجند از محل وام اخذ شده از بانک اکو اجرا می‌شود، اضافه کرد: مدول دوم این تصفیه‌خانه به ظرفیت 21 هزار و 600 مترمکعب بوده که تاکنون 18.5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هاشمی‌مقدم تصریح کرد: خط انتقال فاضلاب جنوب بیرجند که محل تامین اعتبار آن از محل وام توسعه بانک اکو بوده تاکنون 61.4 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در سال گذشته 48.6 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است، گفت: از این میزان 12 میلیارد و 300 میلیون تومان تخصیص یافته به این معنا که تنها حدود 25 درصد از این تعهدات اعتباری پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سطح استان برای شهرهای فردوس، بیرجند، قاین و سربیشه طرح فاضلاب در حال اجرا است، یادآور شد: برخورداری جمعیت شهری استان از شبکه دفع فاضلاب نسبت به کشور پایین‌تر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار