سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: صادرات استان در هفت ماه نخست سالجاری از لحاظ ارزشی ۱۱ درصدی و از لحاظ وزنی رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.
کد خبر: ۳۳۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 21 November 2016
الیاس جویبان با بیان اینکه خروجی کل استان (صادرات + ماده 116 امور گمرکی) در هفت ماهه نیز رشد 41 درصدی ارزشی و 121 درصدی وزنی داشته است افزود: در این مدت تعداد 738 کامیون ترانزیت خارجی از مرز ماهیرود عبور کرده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 922 درصد رشد وزنی داشته است.
وی خاطر نشان کرد: سهم گمرکات رسمی استان (بیرجند و ماهیرود) از کل خروجی استان 29 درصد و سهم بازارچه های استان (بازارچه ماهیرود) 71 درصد بوده است.
جویبان عمده اقلام صادراتی در این مدت را شامل سیمان – هیدرو کربن سبک – کاشی و سرامیک – هیدروکربن سنگین – خوراک کامل طیور – گازوئیل – کود اوره – میلگرد – رب گوجه فرنگی و جوجه یخ زده ذکر کرد و افزود: عمدتا این اقلام به کشورهای افغانستان – عراق – پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه، ارزش هر تن کالای صادراتی در این مدت بطور متوسط 205 دلار بوده،گفت: واردات استان نیزدر این مدت از لحاظ ارزشی رشدی معادل 865 درصد را تجربه کرده است.
جویبان عمده اقلام وارداتی را برنج – ماشین های خردکن و شکر ذکر کرد وخاطر نشان کرد: این اقلام از کشورهای پاکستان – چین و برزیل وارد شده است.وی افزود: ارزش هرتن کالای وارداتی در این مدت نیز هزار و328 دلار بوده است
صدور بیش از 1800 پروانه صنفی در خراسان جنوبی
سرپرست معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: در 7 ماهه نخست سال جاری هزار و 877  پروانه کسب صنفی در استان صادر شد.
جویبان هدف دولت را توانمندسازی و تقویت تشکل های خصوصی و مردم نهاد در سطح جامعه دانست و افزود: در این  راستا طی 7 ماهه نخست سال جاری در استان خراسان جنوبی تعداد هزار و 877  پروانه کسب  صنفی صادر که از این تعداد 347 پروانه تولیدی  907 پروانه توزیعی و 623 پروانه خدماتی و خدمات فنی می باشد.
جویبان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد پروانه های صادره از نوع توزیعی می باشد افزود: شهرستانهای بیرجند، قاین و فردوس به ترتیب بیشترین آمار پروانه های صادره را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه بازار دارای نقشی بسیار اثرگذار در رونق کسب و کار و اشتغال به عنوان مهمترین هدف دولت در سال 95 است گفت: در این راستا 2 هزار و847  نفر نیز مشغول به کار شده اند.
وی افزود: برآورده ساختن انتظارات مردم و مصرف کنندگان به بهترین شکل ممکن مهمترین رسالت اصناف است و رونق کسب و کار بازار تنها با ایجاد رضایت مندی مطلوب در میان مصرف کنندگان تحقق خواهد یافت.
سرپرست معاونت امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: بازار در طول تاریخ همواره یکی از ارکان اساسی و جدایی ناپذیر جامعه اسلامی بوده و اکنون به عنوان عنصری تعیین کننده به طرق مختلف در درون جامعه در حال نقش آفرینی است.
وی ابراز امیدواری کرد: با آزادی عمل بیشتر و حمایت های لازم ، اصناف با یک برنامه ریزی و هدفگذاری مطلوب در سال جدید بتوانند زمینه رضایت مندی مصرف کنندگان و درنهایت جامعه عمل پوشاندن به اهداف و سیاست دولت را در زمینه رونق کسب و کار فراهم آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار