کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی خوسف از آغاز برداشت گل نرگس در این شهرستان خبر داد و گفت:کیفیت گل نرگس شهرستان خوسف سرآمد کشور است و از عطر و بوی منحصر به‌فردی برخوردار است.
کد خبر: ۳۳۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 17 November 2016
 حسین حسینایی، اظهار داشت: شهرستان خوسف قطب تولید گل نرگس در خراسان جنوبی است و بیش از 19 هکتار زیر کشت این محصول قرار دارد.

وی افزود: روستاهای دستگرد، مهدیه، آریش، تقاب، معصوم آباد، کلاته ملک و شهر خوسف بیشترین تولید گل نرگس در شهرستان را دارند.

کارشناس جهاد کشاورزی خوسف با اشاره به صادرات این محصول به استانهای همجوار گفت: گل نرگس خوسف علاوه بر مصارف داخل استان به استانهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران صادر می‌شود.

حسینایی با بیان خواص دارویی گل نرگس افزود: عطر گل نرگس ضد عفونی کننده هوا و برای بیماران اعصاب و روان آرامش بخش است.

وی گفت: در راستای افزایش سطح زیرکشت، تسهیلاتی به متقاضیان اعطا شده است که شاهد افزایش تولید در سالهای آینده خواهیم بود.

کارشناس جهاد کشاورزی خوسف با اشاره به خشکسالی‌های به وجود آمده افزود: کمبود آب مهم‌ترین خطری است که تولید گل نرگس را با چالش روبه رو کرده است.

حسینایی گفت: نرگس زار روستای دستگرد که بزرگترین نرگس زار شهرستان محسوب می‌شود هم اکنون  با خطر کم آبی روبه‌رو است.

دومین نشست هم‌اندیشی صنعتگران گوهرتراشی شهرستان زیرکوه برگزار شد

محمدرضا سروش گفت: با عنایت به رویکرد سازمان مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی که باید با اشتغال همراه باشد و نیاز مبرم به ایجاد شرکت تعاونی، دومین نشست صنعتگران فعال  صنعت گوهرتراشی در محل نمایندگی برگزار شد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی زیرکوه افزود: در این نشست که با حضور صنعتگران تراش سنگ برگزار شد مشکلات فرآروی صنعتگران مطرح و به شور گذاشته شد که مقرر شد تعاونی مربوطه در شهرستان تشکیل شود و برای دریافت تسهیلات ارزان به بانکها معرفی و دیگر صنعتگران از طریق شرکت حمایت شوند.

وی افزود: این نمایندگی آمادگی دارد تا صنعتگران را برای شرکت در نمایشگاههای داخلی برای فروش و بازاریابی یاری کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار