حجت الاسلام سبزه کار:
مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی گفت: به زودی دوره طرح نویسی ویژه مدیران کانونهای مساجد استان برگزار می شود تا با ارائه طرح های بومی، زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.
کد خبر: ۳۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 17 November 2016
حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار صبح امروز (۲۷ آبان) در دوره آموزشی مدیران کانونهای مساجد ویژه مدیران کانونهای فرهنگی هنری جدید الانتصاب شهرستانهای بیرجند، خوسف، درمیان که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار داشت: باید خداوند را شاکر باشیم چرا که نعمت خدمتگزاری در مسجد را که افتخار ائمه معصومین (علیهم السلام) و علما بوده است، را به ما عنایت کرده است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط فعلی کشور و افزایش روز افزون هجمه های دشمنان و بدخواهان اسلام به اهمیت کار فرهنگی و هرگونه هم اندیشی و همگرایی بیش از پیش واقف شده ایم، افزود: دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی موجب شد که در سال ۱۳۷۱ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانونهای فرهنگی هنری در جوار مساجد راه اندازی شوند.
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در فواصل مختلف سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب به بحث تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و امروز نفوذ و غارت فرهنگی اشاره کرده اند که یک نهاد مقدس مانند مسجد و کانونهای فرهنگی هنری که در بدنه این مساجد راه اندازی می شوند می توانند در جلوگیری از این هجمه ها تاثیرگذاری زیادی داشته باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب «کانونهای فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید البته با همکاری بسیج ...» باید نصب العین تمامی فعالان این عرصه قرار بگیرد، ادامه داد: احیای کارکردهای مسجد، جذب جوانان به مساجد و گفتمان سازی فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از جمله رسالت های کانونهای فرهنگی هنری است.
حجت الاسلام سبزه کار کانونهای فرهنگی هنری مساجد روستایی را به یک اداره فرهنگ و ارشاد کوچک توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین مسئولیت های مدیر کانون همان «مدیریت» است و دیگر برنامه های کانون را می توان با انتخاب مسئول مالی، فرهنگی هنری، آموزش، رابط خواهران و روابط عمومی به خوبی در طول سال عملیاتی کرد.
وی همچنین بر تعامل مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان با خبرگزاری شبستان تاکید کرد و افزود: تمامی فعالیت ها و اقدامات مهم کانونهای سطح استان می تواند از طریق تریبون این رسانه، اطلاع رسانی شود.
وی برنامه ریزی را یکی از گام های مهم برای رسیدن به موفقیت ذکر کرد و گفت: مدیران کانونهای مساجد استان باید با امام جماعت،‌ هیات امناء مسجد و بسیج ارتباط و تعامل موثر داشته باشند و گزارش کار فعالیت های کانون را به آنها اطلاع دهند.

 مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تبدیل «من» به «ما» را مهمترین عامل موفقیت برنامه های هر مسجد و کانون ذکر کرد و ادامه داد: مدیران کانونهای سطح استان می توانند با مسئولان محله ای، منطقه ای، استانی و کشوری ارتباط برقرار کرده و در راستای جذب اعتبارات اقدام کنند.

 وی همچنین بر «مستندسازی» اقدامات و برنامه های انجام شده از سوی کانونهای فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند باید خدمات نظام به مردم بیان شود و اطلاع رسانی به هنگام و دقیق فعالیت های کانونها موجب جذب و تخصیص به موقع اعتبارات و سرانه کانونها می شود.

 وی با اشاره به اینکه رابط کانونها و یا مدیر باید به طور مستمر با دبیرخانه مساجد استان و کارشناسان حوزه های مختلف ارتباط داشته باشند، گفت: به زودی دوره طرح نویسی ویژه مدیران کانونهای مساجد استان برگزار می شود تا هر سال با ارائه طرح های بومی، بتوانیم با حمایت مالی زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنیم.

حجت الاسلام سبزه کار تاکید کرد: ارتباط بین مسجد، منزل و مدرسه باید به همت مدیران کانونهای مساجد تقویت و استمرار آن در دستور کار قرار گیرد.

وی تقویت روحیه جهادی و انجام کارهای بر زمین مانده در مساجد را از دیگر وظایف کانونهای فرهنگی هنری ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: مدیران کانونهای مساجد تلاش کنند تا برنامه های خود را منطبق با ذائقه جوانان انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار