مسئول بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
مسئول بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سرطان گوارش شیوع بالایی در استان دارد.
کد خبر: ۳۳۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 16 November 2016
 سودابه اسحاقی صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بیماری های غیر واگیر را می توان با آگاهی بخشی جامعه کاهش داد.

وی کم تحرکی، سیگار و اضافه وزن را از جمله عوامل بروز بیماری های غیرواگیر دانست و گفت: رعایت عوامل خطر در این بیماری ها نقش مهم در کنترل آن دارد.

اسحاقی ادامه داد: وزارت بهداشت در چهار نوع بیماری شامل دیابت، بیماری های تنفسی، آسم و قلبی عروقی سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه تشخیص زودهنگام بیماری های غیر واگیر نقش بسزایی در کنترل  و درمان آن دارد، افزود: در این راستا طرح «بیماریابی و بررسی عوامل خطر» در چهار شهر مراغه، بافت، شهر رضا و نقده اجرایی شده است.

مسئول بیماری های غیر واگیر خراسان جنوبی افزود: این طرح بعد از انجام بررسی های لازم و رفع مشکلات موجود در کل کشور اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، بیان کرد: بیماری های غیرواگیر با اندازه گیری چهار عامل چربی، قند، فشارخون و وزن کنترل می شود.

اسحاقی با بیان اینکه سرطان گوارش در خراسان جنوبی شیوع بالایی دارد، اظهار کرد: مصرف پایین میوه و سبزیجات بروز این بیماری را افزایش می دهد.

وی با بیان این مطلب که میزان فشار خون در خراسان جنوبی نسبت به دیگر مناطق کشور بالا است، گفت: میزان فشار خون در این استان ۱۰.۱ و در متوسط کشوری نیز ۹.۲ است.

مسئول بیماری های غیرواگیر خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای کاهش میزان فشار خون در استان مداخلاتی در زمینه مصرف نمک انجام شده است.

اسحاقی ادامه داد: سیستم پزشکی به تنهایی نمی تواند بیماری های غیر واگیر را کنترل کند و نیازمند همکاری نهادها و دیگر دستگاه ها است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار