مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اجرای طرح «پیشرفت و آبادانی» در شش دهستان استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 07 November 2016

محمد زهرایی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی راهکارهای حمایت از صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این طرح در چهار دهستان در شهرستان های سربیشه، درمیان، زیرکوه، طبس و دو دهستان نیز در نهبندان اجرایی می شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح پیشرفت و آبادانی در چهار حوزه فرهنگی، سلامت، زیرساخت و عمرانی و احیای قنات اجرایی خواهد شد.

زهرایی با اشاره به اولویت های انتخاب دهستان ها برای اجرای این طرح، بیان کرد: شهرستان های مرزی که در معرض تهدید اشرار قرار دارند به ویژه منطقه شرق، برای اجرای طرح تعریف شده اند.

وی با انتقاد از وضعیت اشتغال در خراسان جنوبی، بیان کرد: متاسفانه اشتغال را با حقوق ثابت و ماهیانه نگاه می کنیم و از آن به عنوان کارآفرینی یاد نمی شود.

زهرایی با بیان اینکه این نگاه به عنوان یک فرهنگ و ارزش نهادینه شده است، گفت: این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته از اشتغال با عنوان کارآفرینی یاد می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به محصولات استراتژیک استان مانند زرشک و عناب، بیان کرد: همچنین ما به سمت ارزش افزوده و فرآوری محصولات کشاورزی پیش نرفته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار کارمند با پست های مدیر شهرستانی به بالا در استان وجود دارد، افزود: دولت بدنه فربه ای از نیروی انسانی دارد و باید به سمت کارآفرینی برویم.

زهرایی با اشاره به مشکلات پیش روی خراسان جنوبی، بیان کرد: مردم این استان  به حداقل ها قانع بوده و از مسئولان و مرکزیت کشور مطالبه نمی کنند.

وی خواستار مطالبه گری مردم از مسئولان شد و اظهار کرد: باید دولت با همکاری بخش خصوصی در راستای حل مشکلات مردم و جامعه تلاش کند.

زهرایی با اشاره به پتانسیل های موجود در خراسان جنوبی، بیان کرد: باید از تخصص و توان مردمی در راستای  استفاده از این پتانسیل ها به خصوص رونق صنایع دستی استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید نقاطی از استان که می توان در آن صنایع دستی را احیا کرد، شناسایی و بازارها را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار