در کارگروه گردشگری خراسان جنوبی مصوب شد
در کارگروه گردشگری خراسان جنوبی مشکلات تأمین آب هتل کوهستان و بند دره بیرجند مورد بررسی قرار گرفت که در این زمینه، 500 میلیون تومان اعتبار به منظور تأمین آب هتل کوهستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۰۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 08 October 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ظهر امروز در کارگروه گردشگری خراسان جنوبی، مشکلات تأمین آب هتل کوهستان و بند دره را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: در منطقه بند امیر شاه هتلی ساخته شده است که بخش زیادی از نیاز استان و شهر بیرجند را رفع می‌کند.

وی به برگزاری همایش‌ها و ورود گردشگران و مهمانان به این منطقه اشاره کرد و افزود: این منطقه از نعمت آب محروم است و آب مورد نیار منطقه با تانکر تامین می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی موضوع آب منطقه را مهم دانست و ادامه داد: در همین راستا به مسؤولان مربوطه پیشنهاد دادیم  تا منطقه نمونه بند دره را گسترش دهیم به طوری که بند عمر شاه نیز جزو حوزه منطقه نمونه شود.

رمضانی ادامه داد: با این اقدام می‌توان از امکانات زیرساختی که برای مناطق نمونه می‌آید استفاده کنیم بنابراین اگر بخواهد این مهم محقق شود باید مصوبه کارگروه شود تا بتوانیم طرح را به تهران پیشنهاد دهیم.

وی اذعان داشت: باید فکری برای آب این حوزه انجام شود چرا که از تعهدات بخش دولت این است که زیرساخت‌های مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاران بخش گردشگری فراهم شود که در این زمینه سازمان میراث فرهنگی و ما غفلت کرده‌ایم و نتوانستیم زیر ساخت‌های مناسب را تهیه نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه شبکه آبرسانی بند دره با اعتبار هنگفتی انجام شده است، اضافه کرد: در این مکان مخازن، شبکه انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ مستقر است و تنها مشکل آبگیری است.

رمضانی ادامه داد: از آب و فاضلاب استان درخواست داریم اگر در چهار چوب قانونی مشکلی دارد خارج از چهار چوب‌های قانون نیاز استان را ببینیم و با توجه به اینکه برای ارگان مربوطه مشکل قانونی نباشد مشکل آب را مرتفع کنیم.

مدیرعامل آبفار خراسان جنوبی بیان داشت: در راستای تامین آب هتل کوهستان در 2 کیلومتری این مسیر تصفیه‌خانه آب شهر قرار دارد.

علی اکبر بسکابادی با بیان اینکه آبرسانی به این منطقه نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است، اذعان داشت: با توجه به اینکه هتل کوهستان پیشانی شهر بیرجند است ضرورت دارد روستاهای بالا دست آبرسانی شود.

وی خواستار تأمین اعتبار در راستای مطالعات و اجرای طرح شد.

همایون نخعی‌نژاد معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این جلسه اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار در راستای تأمین آب هتل کوهستان بیرجند را به تصویب رساند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار