مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز ماهیرود مرزی ملی است گفت: تنها ۲۵ درصد از ظرفیت خراسان جنوبی برای صادرات از طریق این مرز استفاده شده است و ۷۵ درصد دیگر صادرات کالاهایی سایر استانهای کشور است.
کد خبر: ۳۰۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 05 October 2016
محمدعلی خاشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به 9 هزار و 471 نفر مسافر ورودی و 8 هزار و 122 نفر مسافر خروجی از فرودگاه بین‌المللی بیرجند و گمرک ماهیرود خدمات گمرکی و تشریفات مسافری امور گمرکی ارائه شده است.

وی افزود: از این تعداد 3 هزار و 436 نفر مسافر ورودی و 3 هزار و 470 نفر مسافر خروجی از فرودگاه بین‌المللی بیرجند انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران ورودی 15 درصد و مسافران خروجی 5 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: تعداد 6 هزار و 35 نفر مسافر ورودی و 4 هزار و 652 نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران ورودی 160 درصد و مسافران خروجی 153 درصد افزایش داشته است.

خاشی افزود: در شش ماه امسال تعداد 529 دستگاه کامیون به وزن 12 میلیون و 221 هزار و 797 کیلوگرم شامل کود شیمیایی، مرغ منجمد، گاز مایع و مخزن از کشورهای ترکمنستان، ترکیه و عراق از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون 880 درصد و از نظر وزن 754 درصد افزایش داشته است.

فعال‌ترین گمرک استان خراسان جنوبی در حوزه صادرات ماهیرود است

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی 9 واحد گمرکی دارد که از این تعداد  مرز دوکوهانه، یزدان و گل ورده از طرف کشور افغانستان تعطیل است و عمده فعالیت استان در بیرجند در منطقه ویژه اقتصادی و از طریق گمرک ماهیرود است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر فعال‌ترین گمرک استان در حوزه صادرات، ماهیرود است گفت: کارها و اقداماتی که در گمرکات خراسان جنوبی انجام می‌دهیم برای جلب رضایت استاندار و یا ریاست گمرکات کشور نیست بلکه برای این است تا بتوانیم گامی در راستای خدمت به مردم خراسان جنوبی برداریم.

خاشی با بیان اینکه کارکنان گمرکات به عنوان سربازان جبهه جهاد اقتصادی هستیم افزود: هفته گذشته گمرک خراسان جنوبی به عنوان دستگاه برتر در امر اقامه نماز در سطح کشور انتخاب شد.

وی بیان کرد: آنچه در گمرک داریم توجه بیشتر به مردم منطقه است و با پیگیری‌هایی که انجام شد سهمیه مرزنشینان برای واردات که قبلاً انجام نمی‌شد از سال گذشته واردات مرزنشینان شروع شده است تا حقی از مرزنشینان خراسان جنوبی ضایع نشود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته فروش سوخت مرزی تا شعاع 20 کیلومتر را آغاز کردیم و هر سه ماه عواید حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان واریز می‌شود. اگر چه این مبلغ شاید ناچیز باشد اما به ماندگاری مرزنشینان در آن منطقه کمک می‌کند.

خاشی  با بیان اینکه مرز ماهیرود یک مرز ملی است افزود: از مجموع فعالیتها در این مرز 25 درصد از ظرفیت خراسان جنوبی استفاده شده است و 75 درصد صادرات از تولیدات دیگر استانها است که از طریق مرز ماهیرود خارج می‌شود و از تردد عبور کامیونها در مرز ماهیرود منفعتی به مردم منطقه نمی‌رسد.

وی اظهار داشت: سال گذشته بازارچه ماهیرود 4 میلیارد تومان درآمد داشته است و باید درآمدی که از طریق بازارچه‌ها کسب می‌شود به طور کامل دوباره به بازارچه برگردد اما متأسفانه این درآمد به خراسان جنوبی برنگشته است این در حالی است که قانون استانداری را مکلف کرده است که زیرساختهای بازارچه‌ها را تأمین کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار