رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی:
رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات در استان توجیح اقتصادی ندارد، گفت: استان خراسان جنوبی همیشه در شاخص‌های بهره‌وری در رده‌های آخر قرار دارد و همچنین در بحث اعتبارات نیز در رده‌های سی‌ام به بعد است.
کد خبر: ۳۰۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 29 September 2016
 محسن احتشام  در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون اتاق بازرگانی ایران نگاه خوبی به خراسان جنوبی داشته است و در این راستا ساختمان خوبی با کمک اتاق ایران در سایت اداری شهرستان بیرجند ساخته شده است.

وی با بیان اینکه حدود 505 نفر عضو اتاق بازرگانی خراسان جنوبی هستند، افزود: 150 کارت معتبر بازرگانی نیز در اتاق بازرگانی خراسان جنوبی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کمیسیونهای مختلفی در اتاق بازرگانی وجود دارد که فعال هستند، بیان کرد: در خراسان جنوبی در بخش صنعت و تولید  65 درصد را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

احتشام با بیان اینکه فعال شدن صنایع در استان در راستای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: بخشی از این صنایع کسب و کار قریب به 65 درصد زیر ظرفیت 50 درصد فعالیت می‌کنند و 9 درصد صنایع کوچک بالای 70 درصد فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: روستاها می‌توانند زنجیره تولیداتی باشند که باعث تولیدات بزرگتر می‌شوند و این عوامل می‌طلبد که به صنعت استان توجه ویژه‌ای شود و تاکنون در بحث زیرساختها اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی یادآور شد: بازارچه‌ها با گمرک استاندارد فاصله دارند و در این راستا بازارچه ماهیرود نیز نیاز به زیرساخت بیشتر دارد.

احتشام با اشاره به اینکه دست تولیدکنندگان استان باید گرفته شود، اظهار داشت: زیرا تولیدکنندگان خراسان جنوبی می‌توانند در بحث اقتصاد مقاومتی که سفارش رهبر معظم انقلاب است کمکهای زیادی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید اقتصاد درون با نگاه بیرونی صورت گیرد زیرا نرخ سود تسهیلات در استان توجیح اقتصادی ندارد، گفت: با توجه به محدودیت‌های خراسان جنوبی باید نگاه ویژه‌ای به استان شود تا بتوان در این راستا با دیگر استانها رقابت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام فعالیت‌های اتاق بازرگانی در استان منافع ملی و سیاست‌های نظام است، افزود: در این راستا باید اقتصاد ما اقتصاد مقاوم باشد زیرا اقتصاد نباید ضربه ببیند.

احتشام بیان کرد: استان ما همیشه در شاخص‌های بهره‌وری در رده‌های آخر قرار دارد و همچنین در بحث اعتبارات نیز در رده‌های سی‌ام به بعد است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار