استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی افراد در داخل به دنبال بهانه ای برای تخریب دولت هستند، گفت: دولت یکی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تخریب آن ضربه زدن به پیکره کل نظام و انقلاب است.
کد خبر: ۲۸۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 28 August 2016
به گزارش اداره روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سیدعلی اکبر پرویزی در شورای اداری شهرستان سربیشه، افزود: مردم، مرزی بین قوا قائل نیستند و اگر هر بخش از نظام چه قوه قضائیه، مجریه و مقننه دچار تضعیف شوند پیامدهای منفی آن کل نظام را در برخواهد گرفت.
وی با بیان اینکه همدلی و وحدت رمز پیروزی است، اظهارکرد: مسئولان شهرستانی اتمام پروژه های که دارای پیشرفت فیزیکی بالا هستند را در اولویت قرار دهند و نیازهای فوری و ضروری مردم را رفع کنند.
وی با بیان اینکه اعتبار استانی پاسخگوی نیازمندی های توسعه ای خراسان جنوبی نیست، گفت: این منطقه دارای پروژه های کلان ملی که دارای ردیف اعتباری مشخص باشد، نیست، مدیران تلاش کنند تا از سرفصل های اعتبارات ملی، سهم قابل توجهی را برای استان جذب کنند.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا برخی پروژه های ملی در بودجه سال 96 گنجانده شوند، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
به گزارش ایرنا، پرویزی با تاکید بر حل مشکلات و نیازمندی های شهرستان سربیشه، اضافه کرد: به جای توسعه فیزیکی دانشگاه ها و مراکز آموزشی، باید رشته های تحصیلی در این مراکز توسعه یابد.
وی از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای ایجاد رشته های پزشکی و پیراپزشکی در برخی دانشکده های استان خبر داد و افزود: این اقدامات در حوزه های دانشگاهی با توجه به ظرفیت های خوبی که در این زمینه در استان وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به آسفالت باقی مانده مسیر ارتباطی سربیشه - ماهیرود - استان فراه افغانستان، اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد 50 درصد از منابع مالی مورد نیاز این پروژه توسط طرف افغان تامین شود.
وی از حضور استانداران هرات و فراه افغانستان در آینده ای نزدیک به استان خبر داد و گفت: در مذاکراتی که با استاندار هرات صورت گرفته، موضوع تامین سیمان مورد نیاز طرف افغان نیز از تعهداتی بود که از سوی استان داده شده است.
وی به خشکسالی های چند سال اخیر در استان اشاره کرد و اضافه کرد: ایجاد مجتمع های آبرسانی و حفر چاه هایی که پایداری آبدهی مناسبی دارند باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه همه مناطق استان مدنظر قرار دارد، گفت: امسال توزیع اعتبار براساس نیازمندی ها و شاخص هایی خواهد بود که در شهرستان ها وجود دارد، چرا که در این صورت علاوه بر توزیع واقعی اعتبارات، می توان آن ها را مناسب و بهینه و متناسب با نیازها و اولویت های هریک از شهرستان ها هزینه کرد.
پرویزی به اختلافات بین دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: این اختلافات باید به نحو شایسته در درون دستگاه ها حل شود و دامنه آن به جامعه کشیده نشود.
وی ادامه داد: در این صورت جامعه دچار تشویش شده و هزینه های اجتماعی و امنیتی فراوانی به نظام و دولت تحمیل خواهد کرد.
وی به حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اشاره کرد و افزود: همانگونه که ایشان فرمودند، ایراداتی که گرفته می شود به طرف غربی است که به تعهدات خود عمل نکرده است، اما متاسفانه برخی در داخل آن را بهانه ای برای تضعیف دولت قرار می دهند.
استاندار خراسان جنوبی بعد ازظهر امروز وارد شهرستان سربیشه شد و مورد استقبال گرم مسئولان این شهرستان قرار گرفت.
دیدار با خانواده شهدا و دیدار با بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهرستان ، شهر و بخش و رئیسان شوراهای اسلامی روستاها، از جمله برنامه های پیش بینی شده در سفر استاندار خراسان جنوبی به سربیشه اعلام شد.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار