کد خبر: ۲۶۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 22 July 2016
تابناک سیستان و بلوچستان : به پاس تلاش های ستودنی یک مقام مسئول در سیستان و بلوچستان در راستای توسعه اجتماعی،فرهنگی و گفتمانی کتابخانه ای به نام محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی نیکشهر توسط موسسه مهر گیتی احداث خواهد شد.

بنا براین گزارش تاکنون کمتر معمول بوده که در کشور ما بنام مسئولی که در قید حیات باشد اماکن عمومی بنا گردد اما با همت موسسه خیریه مهر گیتی این امکان فراهم گردید تا با نامگذاری این کتابخانه به نام یک مسئول از تلاشهای ایشان قدردانی شود.

همچنین این برای اولین بار در سیستان و بلوچستان است که یک مکان عمومی بنام مسئولی احداث میگردد که زمینه را برای پویایی عرصه های فرهنگی و اجتماعی بویژه در میان دانشگاهیان، روشنفکران و جوانان فراهم نموده است.

چندی پیش زهرا گیتی نژاد مدیر عامل موسسه خیریه مهر گیتی در هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این نوید را به مردم این استان داد تا کتابخانه ای را در مرکز شهرستان نیکشهر بنام محمد بلوچ زهی این جوان فعال احداث نماید.

آنطور که در هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز عنوان شد به پاس اقدامات گفتمانی و ایجاد شور و نشاط در فضای اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان و همچنین نگاه متفاوت بخشدار مرکزی نیکشهر در راستای توسعه مردمان محروم استان این کتابخانه با نام وی در شهر نیک شهر احداث می گردد.

باتوجه به فقدان امکانات فرهنگی و تفریحی در سیستان و بلوچستان احداث چنین مکان هایی توسط خیران کشور زمینه فعالیت های بیشتر را برای جوانان در عرصه های مختلف فراهم خواهد نمود.

محمد بلوچ زهی یکی از چهره های فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان نزدیک به دو سال است که در کسوت بخشدار مرکزی نیکشهر فعالیت های شایان و متفاوتی را نموده و تلاش های متعدد وی برای مردم نیکشهر و جوانان و فعالان این استان شور و شادابی را بر فضای اجتماعی و فرهنگی این استان استمرار نموده است.

از جمله فعالیت های بارز بخشدار مرکزی نیکشهر برگزاری سلسله نشست های گفتمانی و اندیشه با عنوان پنج شنبه های دورهمی است که تلاش نموده دانشگاهیان و جوانان سیستان و بلوچستان را بمنظور تقویت فرهنگ گفتمان و توسعه نیروی انسانی پنج شنبه ها دور هم جمع کند و به گفتمان در خصوص مسائل مختلف روز بپردازند.

تجلیل از چهره های ماندگار، انتخاب بانوی شایسته سال، توجه به محیط زیست از جمله ساخت و نصب المان در خطر انقراض مم بلوچی یا خرس سیاه آسیایی در محل زیستگاه اصلی این خرس کمیاب،احداث مسافر کاشانه در روستاهای هدف گردشگری، جذب توریسم روستایی، جذب خیر و گسترش فعالیت های خیرخواهانه و... از جمله اقدامات بخشدار مرکزی نیکشهر است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
کجاست فرهنگ و فرهنگ سازی بنده فردی غیر بومی استان فامیلم رو بخاطر ماشینش کشتن و خانواده ای و فامیل داغدار کردنند کجاست فرهنگ سازی و گفتمان دلتون خوش است قتل و غارت و دزدی بیداد می کنند تو استان شما کجاست فرهنگ سازی شما
نیکشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
کدوم گفتمان فرهنگی کدوم روشنفکری [.................]
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
اقداماتی که جناب بلوچزهی در راستای فرهنگ محوری و گفتمانی انجام داده اند ستودنی است.ایشان با ابتکار بینظیرسان با عنوان پنجشنبه های دورهمی توانستند تا حدود بسیار زیادی افکار جوانان را به سمت پویایی و خدمت رسانی هدایت کنند.قطعن یکی از چهره های شاخص کشور ما ایشان است.در خصوص دوستی که کامنت اول را گذاشته اند هم باید عرض کنم اینکه فامیلتان را سارقان به قتل رساندند متاسفم و خدا رحمتشون کند،اما کار یک فعال فرهنگی یک شبه به ثمر نمی نشیند شما قبل انکه معترض فرهنگ مردم باشید معترص نیروی انتظامی باشید که مسئولیت امنیت کشور را به عهده دارد که البته قطعن این بزرگواران تلاش خودشان را می کنند،چرا که از این دسنت اتفاقات ناکوار در تمام استان ها وشهرهای کشور چه بسا با شدت بیشتری رخ می دهند .جناب بلوچزهی تمام تلاششان را می کند که حداقل قدمی کوچک بردارد که ما کم تر شاهد این گونه موارد باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار