70 خانوار از اهالی «روستای گو»از توابع دهستان چاهان بخش مرکزی نیکشهر در سیلاب اخیر سیل زده شدند و با تخریب راه های ارتباطی کمک رسانی به آنها سخت شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ 05 May 2024

مارال جارالهی - فعال اجتماعی ساکن مشهد که برای امدادرسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان اکنون در مناطق سیلزده است در گفت و گو با خبرنگار رکنا گفت: تمام منازل مسکونی اهالی روستای گو در نیکشهر با پشت سر گذاشتن دو سیلاب اخیر آسیب دیده است ، علاوه بر اینکه راه های ارتباطی با شدت بارش ها و سیلاب از میان رفته و 70 خانوار این روستا بدون آب و برق و امکانات،به مدت دو هفته است که در روستای سیل زده گیر افتاده اند.

photo_2024-05-05_13-14-07

مارال جارالهی ادامه داد: تا کنون در این مدت  به اهالی روستا دو مرتبه به وسیله بالگرد بسته های غذایی،خوراک و پوشاک از سوی سازمان امداد و نجات ارسال شده است.همچنین اهالی روستا ی سیل زده در کپرهای خود در حال زندگی هستند و تا کنون هیچ چادر و یا کانکسی برای اسکان به آنجا ارسال نشده است.

70 خانوار این روستا از جمله زنان ،کودکان و افراد مسن در شرایط بد بهداشتی و روحی و روانی قرار دارند و از آب سیلاب برای نوشیدن استفاده می کنند. تنها مدرسه کانکسی این روستا هم بر اثر سیل تخریب شده است. 

photo_2024-05-05_13-14-07

 این فعال اجتماعی تاکید کرد :کمک های خیرین نیز با مشکلات فراوانی در حالی که  تمام راه های ارتباطی تخریب شده بود به وسیله موتور و پیاده روی از کوهستان توانستند کمک های خود را به مردم سیل زده ارسال کنند.

photo_2024-05-05_13-13-57

  بر اساس گزارش های رسیده؛ ۱۰ کیلومتر از مسیر روستای گو به علت ریزش کوه مسدود شده است که عملیات بازگشایی آن در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار