رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی خبر داد
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی بیش از 10 هزار و 488 دانش‌آموز عشایری دارد.
کد خبر: ۲۵۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 08 July 2016


علی‌اصغر بیجاری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایری در خراسان جنوبی از سال 90 با تحت پوشش قرار دادن 5 هزار و 400 دانش‌آموز راه‌اندازی شد،‎ اظهار داشت: ‎49 درصد دانش‌آموزانی که در مدارس عشایری خراسان‌جنوبی تحصیل می‌کنند دختر و مابقی پسر هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان جنوبی بیش از 10 هزار و 488 دانش‌آموز عشایری دارد، افزود: بیشتر جمعیت دانش‌آموزان عشایر در مراکز شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاینات، سرایان، دستگردان و خوسف در حال تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی با اشاره به اطعام دانش‌آموزان عشایر در رمضان امسال، ادامه داد: جامعه هدف این طرح دانش‌آموزان شهرستان‏‌های درمیان، ‎نهبندان و سربیشه بودند.‎

بیجاری تصریح کرد: خیران برای اطعام این دانش‌آموزان در ماه رمضان 19 میلیون و 200 هزار تومان کمک مالی کردند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 200 دانش‌آموز عشایر در خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان اطعام شدند، ‎بیان داشت:‎ همچنین 60 بسته غذایی به ارزش 9 میلیون تومان با کمک خیران توزیع شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین دانش‌آموزان عشایری در استان با 3 هزار نفر در شهرستان درمیان حضور دارند، ‎اضافه کرد:‎ در 9 شهرستان خراسان جنوبی آموزش و پرورش عشایری فعالیت دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار