مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه تحول بنیادین آموزش و پرورش باید ۷۰ درصد دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق داده شوند.
کد خبر: ۲۱۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 18 April 2016
عباس لامعی در شورای آموزش و پرورش استان افزایش تجهیزات مدارس کاردانش و فنی و حرفه ای استان را از مصوبات جلسه قبل این شورا عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه تحول بنیادین آموزش و پرورش باید ۷۰ درصد دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق داده شوند و برای تحقق این امر نیاز است که تجهیزات مدارس افزایش یابد.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار برای ستادهای اسکان مسافران نوروزی یکی از مصوبات جلسه قبل بود که به دلیل کمبود اعتبار محقق نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه‌داد: با وجود همه کمبود منابع مالی ستادهای اسکان در تعطیلات نوروز فعال بودند و در این مدت بیش از ۱۵۸ هزار نفر در این ستادها اسکان داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری همایش خیران نیک اندیش استان خبرداد و گفت: این همایش ۱۰ اردیبهشت ماه آینده در تهران برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: براساس تبیین شیوه‌نامه تکریم و بزرگداشت تقدیر از مقام معلم به شیوه جدیدی صورت می‌گیرد که براساس این دستورالعمل باید برای تقدیر از مقام معلم تمام دستگاه‌ها با آموزش و پرورش همکاری کنند.

علی اصغر موسوی‌کیا معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه بخش نامه بزرگداشت مقام معلم امسال با رویکرد جدیدی به استان ابلاغ شده است، افزود: بر اساس بخشنامه جدید علاوه بر سابقه کار و دانش علمی، میزان محبوبیت و مقبولیت در جامعه نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید فضایی در جامعه ایجاد شود که همه افراد معلم دیروز و امروز خود را تکریم کنند و بنابراین نیاز است که همه دستگاه‌ها برای تکریم از مقام معلم کمک کنند.

موسوی‌ کیا به تجلیل از ۸۵ معلم نمونه استان در هفته بزرگداشت مقام معلم خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰ معلم نمونه منطقه‌ای، ۲۴ معلم نمونه استانی و یک نفر نیز نماینده استان در سطح کشور خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در سال گذشته از ۴۰۰ نفر از معلمان پیشکسوت استان تجلیل به عمل آمد که این برنامه امسال نیز در سطح استان اجرا می‌شود.

موسوی‌کیا با اشاره به برگزاری کاروان‌های سپاس در طی هفته معلم، تاکیدکرد: از مدیران استان همانند سنوات گذشته انتظار می‌رود در این کاروان‌ها حضور پررنگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از دستگاه‌های فرهنگی خواستاریم تا در امر غنای فرهنگی این هفته به آموزش و پرورش کمک کنند یادآور شد: برای اینکه موضوع بزرگداشت روز معلم پررنگ‌تر در جامعه دیده شود نیاز است که همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

استاندار خراسان جنوبی خبرداد: اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار به آموزش و پرورش استان

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار به آموزش و پرورش استان برای رفع مشکلات این سازمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار امروز (30 فروردین ماه) در شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با آموزش و پرورش همکاری کرده و در این راستا از امکانات خود در کمک به آموزش و پرورش دریغ نکنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در تربیت و ایجاد نشاط در نسل جوان فعالیت می‌کند و از حساس‌ترین دستگاه‌ها محسوب می‌شود، افزود: مکان‌هایی بلااستفاده که در برخی از روستاها و شهرها باقی مانده که برای فعالیت‌های آموزش و پرورش در اختیار آنها قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه نقش‌آفرینی آموزش و پرورش در تمام عرصه‌های جامعه آشکار است، برنامه‌های این سازمان باید به گونه‌ای تدوین شود که از حداکثر امکانات وزارت آموزش و پرورش استفاده کند.

خدمتگزار از اختصاص 100 میلیون تومان به آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و اظهارکرد: این مبلغ به آموزش و پرورش استان اختصاص می‌یابد تا در معاونت‌ها با توجه به نیازهای آنها هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به فعالیت در کارهای دولتی هستند تاکیدکرد: باید دانش‌آموزان جامعه بیشتر به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش سوق یابند تا به سمت بخش خصوصی و تولید ثروت کشیده شوند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در این زمینه با تمام بانک‌ها و موسساتی که می‌توانند در امر برگزاری این جشنواره با آموزش و پرورش همکاری کنند مکاتبه شده تا با برگزاری این جشنواره بتوانیم از کمک خیران و بخش خصوصی برای ساختن مدارس در نقاطی از استان که نیاز است استفاده کنیم
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار