آخرین خبرها از فضای انتخاباتی استان: دادستان کل کشور و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم بیرجند سخن گفت ...
سایر خبرها: یک کاندیدا در قائن و زیرکوه انصراف داد/ 30 نقطه از شهر بیرجند برای تبلیغات نامزدها آماده سازی شد/ 99 شعبه اخذ رای در قاینات تدارک شده است/ دادستان کل کشور: مجلس خبرگان رهبری ضامن بقای نظام است/ فرماندار بشرویه: انتخابات باید آزاد و مردمی برگزار شود
کد خبر: ۱۸۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰ 21 February 2016

فهرست نامزدهای ائتلاف کاندیداهای مستقل استان خراسان جنوبی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

به گزارش تابناک، در جلسه ای با حضور اعضای شورای مرکزی ائتلاف کاندیداهای خراسان جنوبی، فهرست اسامی این ائتلاف در خراسان جنوبی اعلام شد.

شهپر، دبیر استانی ائتلاف گفت: دکتر حمید آیتی برای حوزه بیرجند و درمیان، دکتر علی اسماعیلی برای حوزه قاین و زیرکوه، دکتر اسماعیل اعزازی برای حوزه نهبندان و سربیشه و دکتر حسین ابراهیمی برای حوزه طبس و فردوس معرفی شده اند.

شایان ذکر است ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور در انتخابات مجلس هشتم سال ۸۶، بر اساس ارزش ذاتی و شخصیتی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی (باعنوان و صفت مســتقل) شکل گرفته و در هر دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضوری فعال داشته است.

یک کاندیدای مجلس در قائن و زیرکوه انصراف داد

سرپرست دفتر امور سیاسی و انتخابات خراسان جنوبی اعلام کرد: تقی زارع کاندیدای مستقل حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه از ادامه مبارزات انتخاباتی اعلام انصراف کرده است.

علی جزندری در گفت و گو با تابناک گفت: تقی زارع فرزند عباس کاندیدای مستقل حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه بوده و بدون این که به نفع احدی از کاندیداهای موجود کناره گیری کند، انصراف خود را از ادامه مبارزات انتخاباتی به فرمانداری محل اعلان کرده است.

شهردار بیرجند: 30 نقطه از شهر برای تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی آماده سازی شده است

شهردار بیرجند گفت: 30 نقطه درسطح شهر برای تبلیغات مجلس شورای اسلامی آماده سازی شده است.

عباسعلی مدیح در گفت وگو با تابناک گفت: به منظور حفظ سیمای شهری و جلوگیری از آلودگیهای بصری و نظم بخشی به فعالیت های انتخاباتی، 30 نقطه درسطح شهر آماده سازی شده است. البته با توجه به افزایش تبلیغات کاندیداهای انتخابات در روزهای آینده، چنانچه نیاز بیشتری باشد، بر فضا و بنر های نصب شده اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در هر 30 نقطه مشخص شده 10 متر آن به بنرهای انتخاباتی اختصاص یافته و فضای تبلیغات نیز برای هر نامزد به صورت مساوی در نظر گرفته شده است.

شهردار بیرجند تاکید کرد تبلیغات نامزدها در نزدیکی فرمانداری و ادارات نباید باشد، اما مغازه ها میتوانند از داخل ، عکس کاندیدای مورد نظر خود را نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نیز در راستای ایجاد شور انتخاباتی تلاش می‌کند، تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم در صورتی که تبلیغات نامزدهای خارج از مکان‌های در نظرگرفته شده باشد و شاکی خصوصی نداشته باشد مشکلی ندارد درغیر اینصورت تبلیغات متشر شده جمع‌آوری می‌شود.

مدیح با بیان اینکه شهرداری متولی امنیت انتخابات نیست، تصریح کرد: اما نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت هم نیستیم و در حال حاضر هشت اکیپ با برنامه ریزی در سطح شهر فعال هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قاینات: 99 شعبه اخذ رای در قاینات تدارک شده است

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قاینات گفت: در مجموع برای شهرستان قاینات 99 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

کهن‌ترابی در گفت و گو با تابناک با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه شهرستان قاینات تعداد قطعی شعب ثبت نام و اخذ رأی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهری 37 شعبه ثابت و 4 شعبه سیار، در حوزه روستایی 13 شعبه ثابت و 45 شعبه سیار و در مجموع شهرستان تعداد 50 شعبه ثابت و 49 شعبه سیار در نظر گرفته شده است، گفت:.در مجموع برای شهرستان قاینات 99 شعبه اخذ رأی تدارک شده است.

وی همچنین گفت: مجموع افرادی که در امر برگزاری انتخابات همکاری خواهند داشت؛ بیش از هزارو 546 نفر می باشند.

دادستان کل کشور: مجلس خبرگان رهبری ضامن بقای نظام است

دادستان کل کشور، مجلس خبرگان رهبری را تضمین کننده بقای نظام دانست و با اشاره به اینکه برای جایگاه رهبری تنها علم کافی نیست، تصریح کرد: در آغاز انتخاب ایشان شخصیت‌های بزرگی از مراجع تقلید وجود داشتند، اما همه امام خامنه ای را برای این مسئولیت پیشنهاد دادند زیرا می‌دانستند برای این جایگاه شناخت دشمن، شجاعت و آگاه بودن از مسائل روز دنیا مهم است

به گزارش تابناک، آیت الله سید ابراهیم رئیسی درجمع مردم نمازگزار مسجد توحید بیرجند، انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین نعمت‌های خدا دانست و با اشاره به اینکه رمز موفقیت انقلاب در اخلاص عمل بود گفت: در مکتب سیاسی امام خمینی ویژگیهای زیادی وجود دارد که از جمله ی آنها اخلاص و توجه زیاد به حضرت حق بود وقبل و بعد هر کاری خدا را می‌دید.

وی، توجه به مردم را از ویژگی‌های امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی حتی بالاترین مقام کشور از طریق انتخابات و رای مردم انتخاب می‌شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه خون امام حسین(ع) سبب بیداری اسلامی شد، افزود: خون قلب امام حسین سبب شد تا جهل از چهره مردم زدوده شود و مردم قدرت تحلیل پیدا کنند تا بتوانند وضعیت زمان خود را بشناسند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: نهضت اسلامی ما امتداد جریان تفکر عاشورایی است و برخی که قصد داشتند عاشورا را ختم جریان تفکر امام حسین(ع) معرفی کنند، به خواست خدا عاشورا پایان تفکر، اندیشه وجایگاه امام حسین(ع) نبود.

وی با اشاره به اینکه نظام ما یکی از شاخصه‌های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را که جهانی شدن پیام انقلاب اسلامی است دارد، افزود: دشمن در دهه نخست بعد از انقلاب تلاش کرد تا جنگ را بر ما تحمیل کند و مردم را از صبر و اراده در برابر نظام نا امید کند، اما شکست خورد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن در دهه دوم انقلاب تلاش کرد تا ناکارآمدی نظام را جلوه دهد و در دهه سوم تلاش کرد تا پیام‌های انقلاب اسلامی به دیگر کشورها نرسد اما اکنون آنچه که برای ما و این انقلاب مانده این است که این انقلاب و نظام باید باقی بماند و قانون اساسی برای تداوم و بقای نظام مردم سالاری دینی مجلس خبرگان رهبری را تعیین کرده است.

آیت الله رئیسی، مجلس خبرگان رهبری را تضمین کننده نظام دانست و با اشاره به اینکه برای جایگاه رهبری تنها علم کافی نیست، تصریح کرد: در آغاز انتخاب ایشان شخصیت‌های بزرگی از مراجع تقلید وجود داشتند، اما همه امام خامنه ای را برای این مسئولیت پیشنهاد دادند زیرا می‌دانستند برای این جایگاه شناخت دشمن، شجاعت، آگاه بودن از مسائل روز دنیا مهم است.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری مانند مجلس شورای اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: قانون اساسی این ظرفیت را در نظر گرفته که مردم دغدغه ای برای تدوام نظام نداشته باشند، و از طریق مجلس خبرگان رهبری نهضت دچار آسیب نشود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی رکوردار حضور در پای صندوق های رای هستند، تصریح کرد: همانطور که امسال دهه فجر در تمامی استانها جمعیت نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود، امیداوریم این ملت در انتخابات حضوری پرشور داشته وانتخابی با بصیرت داشته باشند

فرماندار بشرویه: انتخابات باید آزاد و مردمی برگزار شود

فرماندار بشرویه گفت: انتخابات باید آزاد و مردمی برگزار شود و تمام مسئولین در هر سطح و رده‌ای به این مهم توجه نمایند و با سخنان و رفتار خود شائبه جهت دهی به سمت و سوی جریان سیاسی خاصی را به وجود نیاورند.

علی باقری در گفت وگو با تابناک، مهم ترین رسالت مسئولین در امر انتخابات را بهره گیری از تمامی منابع و ظرفیت ها در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری دانست و گفت: مسئولان باید با حفظ فضای آرام و سیاست های صحیح و منطقی، برای ایجاد شرایطی مناسب در راستای رقابت سالم میان جریان‌های سیاسی، بکوشند تا با رفتار و گفتار خود مردم را امیدوار کرده و به آنها آرامش بخشند.

فرماندار بشرویه افزود: مسئولین ادارات ضمن همکاری با فرمانداری و بخشداری ها باید زمینه های برگزاری یک انتخابات با شکوه را فراهم نمایند.

باقری اظهارکرد: کاندیداها باید در چارچوب قوانین و مقررات مدون فعالیت کنند هرگونه اقدامات و حرکات خارج از چارچوب نه تنها نفعی به حال کاندیداها ندارد بلکه مضراتی فراوان هم دارد.

وی تصریح کرد: تجربه گذشته نشان داده که مردم در مسائل مربوط به منافع کلی نظام از جمله در انتخابات همواره حضور داشته‌اند و به اهمیت حضور خود در این مقاطع حساس پی برده‌اند و امیدواریم در انتخابات هفتم اسفند نیز شرکت همه جانبه‌ای داشته باشند. چرا که انتخابات در هر دوره، پشتوانه بزرگ و سرمایه اجتماعی عظیمی را برای نظام سیاسی ایجاد می کند؛ لذا مشارکت سیاسی گسترده مردم در انتخابات به عنوان تایید عمومی برای مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی کشور است که سبب قدرت مجموعه نظام در فضای بین المللی می شود.

فرماندار بشرویه اظهارکرد: مردم نیز در این زمینه باید هوشیار باشند و با بررسی دقیق وکسب اخبار از مجاری رسمی در گیر شایعات نشوند و با بررسی و تحلیل دقیق سعی در انتخاب کاندیدای اصلح داشته باشند که در این زمینه سخنان مقام معظم رهبری می تواند چراغ راهی برای مردم وکاندیداها باشد.

باقری با اشاره به اینکه بیگانگان همواره از طرق مختلف به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ارزش های والای آن بوده اند، گفت: انتظار می رود که مجموعه فعالیت و تحرکات انتخاباتی کاندیداها به گونه‌ای باشد که اساسا هرگونه فرصت و مجال بهره‌برداری دشمنان نظام از آنها را سلب نماید.

وی ادامه داد: به همین منظور باید از افراد صالح و سالم در ستادها استفاده و همکاری لازم را با دستگاههای نظارتی داشته باشند. قانونگرایی و دعوت به آرامش و پرهیز از تهمت و افتراء کمک شایانی به برگزاری یک انتخابات آرام و باشکوه می کند.

فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار بوده است، تصریح کرد: در میان نهاد‌ها و ارکانی که به واسطه رأی مستقیم ملت هویت می‌یابند، این مجلس بود که از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی «خانه ملت» لقب گرفت. همزمانی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این دوره از انتخابات می‌باشد، که بر اهمیت آن افزوده است.

وی در خصوص تعداد شعب اخذرای وتعداد افراد واجد شرایط رای گیری نیز گفت: در شهرستان بشرویه تعداد 27 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است و در مجموع عوامل انتخابات 600 نفر هستند و افراد واجد الشرایط رای دادن به طور متمرکز از ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار