خطبه های نماز جمعه بیرجند: دوام انقلاب در گرو حضور مردم در صحنه است
حجت الاسلام رضایی: زمانی که مردم در صحنه حضور داشته باشند و از حق خود دفاع کنند والیان و حاکمان اصلاح می‌شوند/ جامعه اسلامی از حقوق افراد دفاع می‌کند و در جامعه اسلامی کسانی که عاشق امامت و ولایت هستند، با رعایت حقوق دیگران، باید برای مردم احترام نیز قائل شوند/ مسئولان باید ساده زیست و مردمی باشند/ یک قاضی یا فرماندار باید بداند همان طور که او بر گردن مردم حق دارد، مردم هم بر گردن او حق دارند
کد خبر: ۱۷۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲ 06 February 2016

امام جمعه بیرجند گفت: دوام انقلاب در گرو حضور و در صحنه بودن مردم، اتکای به خدا و ساده زیستن مسئولان است، لذا مسئولان باید ساده زیست و مردمی باشند.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند، جامعه اسلامی را حق محور، منطبق بر دین، حق و عدالت دانست و گفت: جامعه اسلامی از حقوق افراد دفاع می‌کند و در جامعه اسلامی کسانی که عاشق امامت و ولایت هستند، با رعایت حقوق دیگران، باید برای مردم احترام نیز قائل شوند.

وی در ادامه اصلاح جامعه را در گرو اصلاح حاکمان دانست و افزود: زمانی که مردم در صحنه حضور داشته باشند و از حق خود دفاع کنند والیان و حاکمان اصلاح می‌شوند.

امام جمعه بیرجند با بیان این که برای پیروزی این انقلاب و نظام تاکنون شهدای زیادی دادیم، ادامه داد: اگر می خواهیم که نظام ما اسلامی باشد باید مسئولان، مدیران، ائمه جمعه، قاضیان و همه دست اندرکاران، حقوق جامعه را رعایت کنند و یک قاضی یا فرماندار باید بداند همان طور که او بر گردن مردم حق دارد، مردم هم بر گردن او حق دارند.

حجت الاسلام رضایی در خطبه‌های دوم نماز جمعه نیز ضمن تبریک دهه مبارک فجر، تاکید کرد: دوام انقلاب در گرو حضور و در صحنه بودن مردم، اتکای به خدا و ساده زیستن مسئولان است، لذا مسئولان باید ساده زیست و مردمی باشند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «ملت ایران در 22 بهمن با اتحاد خود آنچنان مشتی به دهان همه مستکبرین خواهد زد که باز هم مثل گذشته، آنان را مبهوت کند»، گفت: ملت ایران امسال هم همچون گذشته حضور حماسی را در 22 بهمن خواهند داشت.

امام جمعه بیرجند با اشاره به برگزاری دو انتخابات طی امسال، تصریح کرد: آمریکا درصدد نفوذ در انتخابات است و شورای نگهبان باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به کار گیرد.

حجت الاسلام رضایی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع دوبانده کردن جاده بیرجند- قاین اشاره کرد و گفت: این جاده این همه کشتار می دهد، مسئولان چرا مشکل آن را حل نمي کنند؟

امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به وعده رئیس جمهور در خصوص دوبانده کردن 100 کیلومتر از این جاده، افزود: این جاده در شان استان نیست و مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه این مشکلات داد مردم را در می آورد، گفت: این مشکلات باید حل شود، می بینیم پول های آنچنانی به جاهای دیگر می رود اما اینجا برای 100 کیلومتر راه باید سال‌های سال انتظار کشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار