سرهنگ حسین رضایی: در تصادفات ۱۰ ماهه گذشته ۱۶۱ نفر از هموطنان در جاده های خراسان جنوبی جان باخته‌اند که ۳۲ نفر آنها در محور بیرجند- قاین جان خود را از دست داده اند
کد خبر: ۱۷۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 05 February 2016

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند به قاین ۱۰۵ کیلومتر است که فقط ۱۵ کیلومتر آن دوبانده سازی شده و اگر مسئولان کشوری و استانی اولویت اصلی و تمرکز خود را روی این محور داشته باشند تصادف های مرگبار رخ به رخ به حداقل خواهد رسید.

به گزارش تابناک، سرهنگ حسین رضایی در جمع خبرنگاران از وقوع هزار و ۴۳۶ فقره تصادف در جاده های استان از ابتدای سال جاری خبر داد و مجموع تصادفات جرحی را ۸۹۵ فقره اعلام کرد و گفت: در این تصادفات هزار و ۶۸۸ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه در تصادفات ۱۰ ماهه گذشته سال جاری ۱۶۱ نفر از هموطنان ما جان باخته‌اند، از کاهش شش درصدی تعداد کشته شدگان نسبت به مدت مشابه سال خبر داد و افزود: بیشترین تصادف‌های ۱۰ ماه گذشته با رشد ۱۴ درصدی در محور بیرجند- قاین رخ داده است که در این مدت ۳۲ نفر در این محور بر اثر حوادث رانندگی جان باخته‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی، تعداد مجروح شدگان محور بیرجند-قاین را طی این مدت ۳۲۷ نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته رضایی، مجموع تصادف‌های حوزه قاینات طی ۱۰ ماه گذشته نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است و از مجموع تصادفات استان ۱۹ درصد در محور بیرجند به سمت مشهد اتفاق افتاده است.

وی در خصوص دلیل پرخطر بودن جاده بیرجند-قاین تصریح کرد: این جاده حدود ۴۰ سال پیش ساخته شده و باتوجه به کوهستانی بودن آن و حجم تردد وسایل نقلیه باعث شده کاربران جاده ای به صورت مقطعی وقتی از محدودیتی رها می‌شوند با عجله و شتاب حرکت کنند که این موضوع موجب تصادف می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از طرف دیگر برخی تصادف‌ها در این محور به طور زنجیره ای رخ می‌دهد، افزود: علاوه بر این، محور قاین به بیرجند به لحاظ فعال شدن مرز دوغارون و سایت صنعتی معدن سنگان خواف به یک محور ترانزیتی پر تردد تبدیل شده است.

به گفته رضایی، در محور بیرجند به قاین که ۱۰۵ کیلومتر است فقط ۱۵ کیلومتر دوبانده سازی شده که اگر مسئولان کشوری و استانی اولویت اصلی و تمرکز خود را روی این محور داشته باشند تصادف های مرگبار رخ به رخ به حداقل خواهد رسید.

وی افزود: توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت، انحراف به چپ و رعایت نکردن حق تقدم عبور از مهم‌ترین علل تصادف های ۱۰ ماه گذشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار