حضور تجار، گردشگران و مسئولین کشوری در استان، نیازمند وجود فرودگاه فعال است...
پروازهای حج تمتع در سال 95 از فرودگاه استان انجام می شود/ 160 شرکت بین‌المللی در اجلاس تهران در خصوص توسعه صنعت هواپیمایی کشور بحث و گفت و گو کردند و قرار بر خریداری 114 هواپیما برای کشور شد که ما هم در تلاشیم سهم خود را از این میزان هواپیما جذب کنیم/ برای انجام مطالعات راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی بیرجند 600 میلیون تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است، در حالی که برای ساخت این فرودگاه 23 میلیارد تومان اعتبار نیاز است
کد خبر: ۱۷۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 27 January 2016

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: فرودگاه استان برای پذیرش گردشگر آماده است و باید زیرساخت ها در بخش های دیگر برای تحقق این مهم فراهم شود.

به گزارش تابناک، هادی سلامی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچ منطقه ای بدون وجود زیرساخت‌های حمل ونقل قابل توسعه نیست، گفت: حضور تجار، گردشگران و مسئولین کشوری در استان نیازمند وجود فرودگاه فعال است.

وی به فعالیت دو فرودگاه بیرجند و طبس در استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به قرارگیری در دوران پساتحریم جمهوری اسلامی ایران باید سهم خود را از صنعت هوانوردی تقاضا کند و خراسان جنوبی نیز باید سهم خود را از کشور مطالبه کند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی به برگزاری اجلاسهای متعدد طی دو روز گذشته در مرکز کشور خبر داد و افزود: 160 شرکت بین‌المللی در این اجلاس در خصوص توسعه صنعت هواپیمایی کشور بحث و گفت و گو کردند و قرار بر خریداری 114 هواپیما برای کشور شد و ما نیز در تلاشیم تا سهم خود را از این میزان هواپیما جذب کنیم.

سلامی از کمبود هواپیما در استان خبر داد و تصریح کرد: وظیفه فرودگاه های استان تنها ایجاد زیرساخت است و افزایش تعداد هواپیما نیاز به خرد جمعی دارد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه بیرجند در خراسان جنوبی زیرساخت‌های خود را افزایش داده است، ادامه داد: باند جدیدی در فرودگاه بیرجند به طول 4 کیلومتر راه‍‌ اندازی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از تصویب فرودگاه بین‌المللی به مساحت 5 هزار مترمربع و قابل توسعه تا 10 هزار متر مربع خبر داد و گفت: برای انجام مطالعات راه‌اندازی این فرودگاه 600 میلیون تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است، در حالی که برای ساخت این فرودگاه 23 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قسمتی از این اعتبارات باید در استان تامین شود.

سلامی، تصویب طرح جامع فرودگاه را از دیگر اتفاقات مثبت برای خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: با تمام کارهایی که در زمینه زیرساخت در فرودگاه بیرجند انجام شده در حال حاضر روزانه قابلیت پذیرش 50 پرواز را در استان داریم که باید زمینه وجود این پروازها در استان فراهم شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی: برای ورود گردشگران فرودگاه آماده است اما زیرساخت های دیگر آماده نیست!

وی اظهارکرد: فرودگاه استان برای پذیرش گردشگر آماده است و باید زیرساخت ها در بخش های دیگر برای تحقق این مهم فراهم شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی، از انجام پروازهای حج تمتع در فرودگاه استان در سال 95 خبر داد و گفت: در حال حاضر پیگیر افزایش پروازهای عتبات نیز هستیم.

سلامی در خصوص افزایش تعداد پروازهای استان نیز تصریح کرد: راه‌اندازی پرواز چارتری، خریداری هواپیما و تامین ایرلاین از راه‌های افزایش پروازهای استان است که تحقق این مهم نیازمند خرد جمعی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار