مجموعه اخبار مهم استان در 24 ساعت گذشته:
سایر خبرهای استان: فرمانده پلیس راه فردوس: 17 نفر از سرنشینان اتوبوس محور فردوس-بیرجند مصدوم شدند/ خراسان جنوبی میزبان مسابقات ورزشی منطقه سه کشور/ مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی: فرهنگ سازی مهم ترین عامل ایجاد جامعه ای پاک است
کد خبر: ۱۶۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 20 January 2016

فرمانده پليس فرودگاه هاي استان از کشف 60 سکه عتيقه در بازرسي از بسته پستي خبر داد.

به گزارش تابناک، سرگرد اسد زراعتگر در این باره گفت: مأموران پليس فرودگاه بيرجند هنگام کنترل بار مسافران فرودگاه به يک بسته پستي مشکوک شدند که با شناسايي صاحب بسته، نامبرده را به پليس فرودگاه هدایت کردند.

وي ادامه داد: با هماهنگي مقام قضائي با حضور نماينده حراست پست استان، بسته مذکور بازگشايي شد که در بازرسي از اين بسته، 60 قطعه سکه قديمي متعلق به دوران قاجاريه و معاصر کشف شد.

فرمانده پليس فرودگاه‌هاي خراسان جنوبي، ادامه داد: با عنايت به مجوز نداشتن صاحب سکه‌ها براي خريد و فروش آنها، پرونده‌اي در اين خصوص تشکيل شد که متهم در بازجويي به عمل آمده اذعان داشت به خاطر علاقه به نگهداري سکه‌ها در زمان طولاني، اقدام به جمع‌آوري آنها کرده است.

فرمانده پلیس راه فردوس: 17 نفر از سرنشینان اتوبوس محور فردوس-بیرجند مصدوم شدند

فرمانده پلیس راه فردوس گفت: 17 نفر از سرنشینان اتوبوس محور فردوس- بیرجند مصدوم و راهی بیمارستان شهید چمران فردوس شدند.

به گزارش تابناک، سردار محمود بلوری از خارج شدن یک دستگاه بنز در کیلومتر 12 محور فردوس - بشرویه خبر داد و گفت: این اتوبوس 44 سرنشین داشت که از این تعداد 17 نفر مصدوم و راهی بیمارستان شهید چمران فردوس شدند که از مجموع مصدومان 13 نفر سرپایی درمان و مابقی بستری و در حال درمان هستند.

وی ادامه داد: این اتوبوس از سمت یاسوج به مشهد مقدس در حال حرکت بود که ساعت هفت و 15 دقیقه صبح امروز از مسیر خارج و دچار حادثه شد.

به گفته فرمانده پلیس راه فردوس عدم توجه راننده به جلو و خواب‌آلودگی علت این حادثه شناسایی شده است.

خراسان جنوبی میزبان مسابقات ورزشی منطقه سه کشور

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند در نشست خبری برگزاری مسابقات ورزشی دانشگا‌ه‌های منطقه 3 کشوراظهار کرد: مسابقات ورزشی منطقه سه کشور با حضور۲۲ دانشگاه از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان برگزار می‌شود .

به گزارش تابناک مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند، هدف از برگزاری این مسابقات را کسب سهمیه المپیاد در بین دانشگاه‌های منطقه سه کشور عنوان کرد و افزود: در این مسابقه۲۲ دانشگاه در۴ رشته ورزشی والیبال دختران، فوتسال پسران، تنیس روی میز دختران و تنیس روی میز پسران به رقابت می‌پردازند.

ایل بیگی با بیان این‌که این مسابقات از 2 بهمن ماه آغاز و تا ۱۱بهمن ماه ادامه دارد، تصریح کرد: برای هر رشته ورزشی دو سهمیه المپیاد در نظر گرفته شده که ان‌شاءالله با همت ورزشکاران خراسان جنوبی این سهمیه را کسب می‌کنیم.

وی ادامه داد: این مسابقات به میزبانی خراسان جنوبی خواهد بود که دانشگاه قاین، بیرجند و صنعتی بیرجند از خراسان جنوبی در این مسابقات حضور دارند.

وی هدف از برگزاری این همایش را کمک به رشد و توسعه ورزش در استان و همچنین کسب سهمیه المپیاد دانست .

ایل بیگی تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات را شامل ۷ تیم در رشته والیبال دختران،۱۱تیم در رشته فوتسال پسران، ۹تیم در رشته تنیس روی میز پسران، ۵ تیم در رشته تنیس روی میز دختران برشمرد و افزود: این مسابقات در سالن‌های فجر، کوثر شوکت آباد و سالن ورزشی غدیر امیر آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: 150 میلیون تومان هزینه برای برگزاری این مسابقات، برآورد شده است که امیدواریم با پولی که از ورودی تیم‌های شرکت کننده دریافت خواهد شد میزبان خوبی برای این مسابقات باشیم.

ایل بیگی خاطرنشان کرد: برای برگزاری بهتر این مسابقات، ۱۶کمیته حمل و نقل، تدارکات، روابط عمومی، اجرایی، پشتیبانی، پذیرش مسابقات دختران و پسران تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با میزبانی مسابقات، اعزام تیم‌های ورزشی استان را به دیگر استان‌ها خواهیم داشت، گفت: در مجموع ۵ تیم از آقایان در رشته‌های ورزشی والیبال، شنا، کشتی، دو میدانی، بدمینتون و سه تیم از خانم‌ها در رشته‌های ورزشی دومیدانی، تکواندو و فوتسال به استان‌های دیگر اعزام خواهند شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی: فرهنگ سازی مهم ترین عامل ایجاد جامعه ای پاک است

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش از اقداماتی مهمی است که در راستای حفظ هوای پاک مفید است، که در این راستا توافقاتی با سازمان دانش‌آموزی و آموزش و پرورش منعقد شده که بحث آموزش دانش آموزان را در 5 مدرسه داریم.

به گزارش تابناک، پرویز آرامنش صبح امروز در همایش بزرگ محیط یاران استان با اشاره به 29 دی ماه به عنوان روز هوای پاک، گفت: خراسان جنوبی هوایی پاک دارد در حالی که در بسیاری از استان‌های کشور مشکل آلودگی هوا وجود دارد و دیدن آسمان آبی برایشان آرزو شده است.

وی ادامه داد: امروز برای ایجاد حساسیت بیشتر بین اقشار مختلف برای ایجاد جامعه ای با هوای پاک به عنوان روز ملی هوای پاک نام‌گذاری شده است تا اهمیت بیشتری به مسائل محیط زیست داده شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با تاکید بر مشارکت با دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش برای حفظ محیط‌ زیست، گفت: با افزایش همکاری بین دستگاه های مختلف می توانیم هوای پاک داشته باشیم.

آرامنش اظهارکرد: هوای آلوده 11 برابر آب آلوده و 16 برابر غذای آلوده برای انسان خطرناک است و باید فرهنگسازی لازم در زمینه ایجاد هوای پاک داشته باشیم.

وی، وجود کارخانجات و صنایع را از دلایل آلودگی هوا عنوان کرد وافزود: 10 تا 15 درصد آلودگی هوا به دلیل کارخانجات است.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آلودگی هوا تاثیر منفی بر ابنیه، انسان‌ها، جانداران و محیط زیست دارد، تاکید کرد: اقدامات لازم در راستای کاهش آلودگی هوا باید انجام دهیم.

آرامنش اظهارکرد: ایران علی رغم اینکه کشوری صنعتی نیست اما جزو 10 کشوری است که CO2 تولید می کند و سرانه تولید CO2 در ایران سالیانه بالغ بر 7.7 تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار