خبرهای کوتاه از گوشه و کنار استان ...
سایر خبرهای استان: معاون دادگستری کل خراسان جنوبی: هرگونه رفتار قهرآمیز و به کاربردن زور به ناحق، خشونت و جرم تلقی می شود / حتی وجود حداقل جرم هم زیبنده این استان نیست / در 24 ساعت، 21 کيلو حشيش در نهبندان کشف شد
کد خبر: ۱۶۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱ 14 January 2016

مشاور وزیر نیرو و مسئول فرهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه مردم باید به سمت مصرف درست حرکت کنند، افزود: وزارت نیرو با تأمین آب و برق بهترین خدمات را روانه خانه‌های مردم می‌کند و این نهاد برای پررنگ سازی بخش‌های فرهنگی برنامه دارد.

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام علی یزدان پرست، ظهر امروز در دیدار با امام جمعه بیرجند، از خراسان جنوبی به عنوان استانی فرهنگی با مردم متدین یاد کرد و گفت: وزارت نیرو یکی از وازرتخانه‌های مهم و تأثیرگذار است که خدمات مفیدی برای هموطنان ارائه می‌کند.

به گفته وی خدمات وزارت نیرو برای تمامی آحاد جامعه است به طوری که در حال حاضر با استفاده از توان و ظرفیت بالای متخصصان خود، وزارت نیرو وضعیتی مطلوب را برای مردم فراهم کرده است.

مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با اشاره به اینکه با نبود آب و برق زیرساحت صنایع ناتمام است،ادامه داد: در حال حاضر شاهد انتقال فنی متخصصان وزارت نیرو به کشورهای همسایه هستیم.

یزدان پرست اظهارکرد: در قبل از انقلاب خدماتی که به مردم ارائه می‌شد، در مقابل خدمات امروز بسیار ناچیز بود به طوری که قبل از انقلاب تولید برق 7 هزار مگاوات بود، اما در حال حاضر تولید به 70 هزار مگاوات است که 10 برابر است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با کاهش نزولات جوی مواجه هستیم، میانگین بارندگی‌ها در کشور به ویژه در خراسان جنوبی را بسیار پایین اعلام کرد و گفت: در بخش تولید برق هم هزینه‌های انتقال تولید برق بسیار زیاد است.

مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه مردم باید به سمت مصرف درست حرکت کنند، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با تأمین آب و برق بهترین خدمات را روانه خانه‌های مردم می‌کند و این نهاد برای پررنگ سازی بخش‌های فرهنگی برنامه دارد.

معاون دادگستری کل خراسان جنوبی: حتی وجود حداقل جرم هم زیبنده این استان نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی با اشاره به کاهش وقوع جرم در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: حتی وجود حداقل جرم هم زیبنده این استان نیست.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت: هرگونه رفتار قهرآمیز و به کاربردن زور به ناحق، خشونت و جرم تلقی می شود.

وی ادامه داد: در قرآن و اسلام انسان ذاتا شرور و خشن معرفی نشده است بلکه رفتارهای محیطی گاهی باعث گرایش انسان به سمت خشونت می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی، کاستی های معنوی، فقدان عدالت اجتماعی، دوقطبی شدن جامعه به فقیر و غنی، ملی گرایی، خودمحوری و خود برتربینی و تغذیه ناپاک از علل وقوع جرم و جنایت در جامعه عنوان کرد و با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون پیشگیری از وقوع جرم در کشور، ادامه داد: در همین راستا شورای مرکزی پیشگیری از وقوع جرم در مرکز شکل‌گرفته و آنچه خروجی این شورا باشد به‌عنوان قانون از طرف رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود.

وحدانی نیا با اشاره به کاهش وقوع جرم در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: وجود حداقل جرم هم زیبنده این استان نیست و تلاش ما بر این است که گام هایی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برداریم.

معاون دادگستری کل خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا راهکارهای پیشگیری از خشونت در سه حیطه تدابیر فرهنگی و اجتماعی، پیشگیری نظمی و انتظامی و پیشگیری قضایی و حقوقی تنظیم‌شده و بر این اساس اقداماتی برای دستگاه‌های اجرایی استان تعیین‌شده است.

علی هاشمی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر 23 روحانی در زندان‌های استان برای اقامه نماز جماعت حضور دارند، افزود: تمامی کارهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی که در سطح زندان‌های استان انجام می‌شود با محوریت قرآن و نماز است

وی با اشاره به اینکه زندانیان استان به ازای حفظ هر سه صفحه از قرآن مجید یک روز مرخصی تشویقی می‌گیرند، گفت: اگر زندانیان بتوانند بصورت روزانه با قرآن مانوس باشند، قطعا در رفتار آنان تغییر حاصل خواهد شد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی بابیان اینکه در حال حاضر 150 زندانی استان خراسان جنوبی حافظ قرآن هستند،ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 960 نفر از زندانیان استان موفق به اخذ گواهینامه فنی و حرفه‌ای شدند.

در 24 ساعت، 21 کيلوگرم حشيش در نهبندان کشف شد

فرمانده انتظامي شهرستان نهبندان از توقيف يک دستگاه کاميون فوتون با 21کيلوگرم حشيش خبر داد.به گزارش تابناک، غلامرضا شاهوردي گفت: روز گذشته مأموران ايست و بازرسي سهل آباد هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون فوتون مشکوک شدند و خودرو را به لاين بازرسي هدايت کردند.

وي ادامه داد: با توجه به حالات روحي و رواني راننده و استرس سرنشين خودرو، شک مأموران به يقين تبديل شد و در بازرسي از کاميون 21 کيلوگرم حشيش که به طرز ماهرانه اي داخل ماشين جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نهبندان خاطرنشان کرد: در اين رابطه کاميون فوتون توقيف و دو سوداگر مرگ با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار