رئیس حقوقی اوقاف خراسان جنوبی:
کد خبر: ۱۶۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 09 January 2016

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۸ فقره وقف جدید در استان ثبت شده است، گفت: در این مدت ۳۴ پرونده حقوقی داشتیم که رأی به نفع اداره کل اوقاف خراسان جنوبی صادر شد.

علیرضا محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 188 فقره وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 339 سند مالکیت برای موقوفات در خراسان جنوبی که 436 رقبه دارند، ثبت سامانه موقوفات شده است، گفت: در این مدت 34 پرونده حقوقی داشتیم که رأی به نفع موقوفات در محاکم قضائی صادر شده و از این تعداد یک دعوی اوقاف شهرستان قاین با طرفیت راه و شهرسازی این شهرستان بود که به خواسته ابطال رأی کمیسیون ماده 12 زمین شهری به مساحت 69 هکتار در منطقه بوذرجمهر قاینات به ارزش 5 میلیارد تومان بود.

محمدنژاد افزود: دعوی دیگر اداره کل اوقاف خراسان جنوبی با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بود که خواسته خلعیت قلع و قم اعیان احداثی به مساحت 5 هزار مترمربع و به ارزش 5 میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: از دیگر دعوی شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی به طرفیت اوقاف شهرستان فردوس بود که خواسته ابطال وقف نامه چشمه آبگرم فردوس که دعوی شرکت مذکور به نفع موقوفه رد شده و ارزش موقوفه با توجه به منطقه توریستی و گردشگری بودن آن منطقه بالغ بر30 میلیارد تومان برآورد شد.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف اومور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 34 پرونده حقوقی در اوقاف خراسان جنوبی داشتیم که رأی به نفع اوقاف خراسان جنوبی از سوی قضایی صادر شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار