با پیگیری‎های نماینده مردم بیرجند در مجلس صورت گرفت
با پیگیری نماینده مردم بیرجند در مجلس با مدیران و معاونان سازمان شهرداری‎ها، بیش‎از یک‎‎میلیارد تومان عیدی به مناسبت میلاد حضرت رسول به شهرداری‎های خوسف، اسدیه، قهستان، گزیک و طبس مسینا پرداخت می‎شود.
کد خبر: ۱۵۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 30 December 2015


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شهرداری خوسف، طی هماهنگی به عمل آمده توسط نماینده مردم شهرستان‎های بیرجند،خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خوسف، شهردار، رئیس حوزه و سرپرست سازمان آتش‎نشانی شهرداری بیرجند و شهرداران شهرهای اسدیه، قهستان، گزیک، طبس مسینا با مدیران و معاونان سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور دیدار و گفت‎و‎گو و مشکلات و خواسته‎های خود را بیان کردند.

حجت‎الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار، ضمن بیان مشکلات عدیده شهرداری‎ها و به ویژه شهرداری‎های زیر 20 هزار نفر خواهان کمک به این شهرداری‎ها شد.

شهردار خوسف در این جلسه با بیان اینکه با کمال تأسف طی 9 ماه گذشته فقط یک پروانه در شهر خوسف صادر شده است، اظهار داشت: از نظر درآمدی با مشکل مواجه هستیم و سه ماه حقوق پرسنل معوق شده است.

محمدرضا قلاسی‌مود از نحوه توزیع اعتبارات گلایه کرد و افزود: مبنای محاسبه و توزیع اعتبارات براساس دو فاکتور جمعیت و ضریب محرومیت است حال آنکه مراکز شهرستان‎های خراسان جنوبی هم مانند شهرهای مراکز بخش و سایر شهرهای استان نیز از هر نظر محروم است و باید از ضریب محرومیت بهره‎مند شوند.

وی ادامه داد: در محاسبه اعتبار اختصاصی باید فاکتور مساحت نیز لحاظ شود.

شهردار خوسف با بیان مشکلات آتش‎نشانی شهرداری خوسف، گفت: این آتش‎نشانی باید به تمام حوزه شهرستان و جاده‎های ترانزیتی شهرستان خدمات ارائه کند حال آنکه با وجود پیگیری‎های متعدد فاقد امداد و نجات است.

قلاسی‎مود به مشکلات مسکن مهر و بافت‎های فرسوده و مشکلات محلات باغان، جومیان و سرپرچ اشاره کرد و ادامه داد: با کمال تأسف سه روستای حومه به شهر الحاق شده ولی در سرشماری‎های سال‎های 85 و 90 جمعیت آن جزو جمعیت شهر خوسف لحاظ نشده و شهرداری از فاکتور جمعیت این روستاها در لحاظ اعتبارات محروم بوده است.

در پایان عبادی با تأکید بر اینکه این شهرداران ایثار کرده و با وجود حقوق و مزایای کم از فاصله یک‎هزار و 200 کیلومتری به تهران آمده باید برای شهروندان خویش عیدی و هدیه‎ای ببرند از مدیران سازمان شهرداری‎ها خواست نهایت همکاری را با این شهرداری‎ها داشته باشند.

معاون پشتیبانی و اداری و مالی سازمان شهرداری‎ها در این جلسه اظهار داشت: با کمال تأسف امسال در تأمین و اختصاص اعتبارات از محل درآمدهای عمومی و تبصره 2 قانون ارزش افزوده و سوخت با مشکل مواجه بوده‎ایم و از این حیث نتوانسته‎ایم به شهرداری‎ها کمک شایانی داشته باشیم.

معانی افزود: در بررسی‎های انجام شده به‌طور میانگین شهرداری‎های کشور 2.5 ماه حقوق معوق دارند.

وی در پایان به درخواست شهرداران و تأکید نماینده مردم در مجلس لبیک گفته و تصریح کرد: به شهرداری‎های خوسف، اسدیه، قهستان، گزیک و طبس مسینا هر کدام مبلغ 2 میلیارد ریال کمک خواهد شد.

این مسئول گفت: با توجه به موافقت نمایندگان مردم در مجلس از اختصاص قیر رایگان در ماه‎های آتی به شهرداری‎های استان خبر داد.

همچنین یک ست امداد و نجات به شهرهای خوسف و اسدیه و یک دستگاه مینی‎بوس به محض تأمین و تحویل از طریق سازمان به شهرداری خوسف تحویل داده خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار