معاون بازرگانی خراسان جنوبی: با راه‌اندازی ترانزیت هوایی، زمینه‌های خوبی برای این صنعت هوایی در فرودگاه‌ها فراهم می شود/ می‌توانیم مازاد تولید برق خراسان جنوبی را به افغانستان صادر کنیم/ اشتغال‌زایی، ارتقاء امنیت، وابستگی سایر کشورها به کشور ما از جمله مزایای ترانزیت عام است/ رئیس گروه صادرات خدمات سازمان توسعه و تجارت ایران: لازم است نشست تخصصی صادرات خدمات به‌طور ماهانه در استان برگزار شود تا به رفع موانع صدور خدمات بپردازد
کد خبر: ۱۵۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹ 25 December 2015

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اختصاص ترانزیت عام در مرز ماهیرود در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به کاهش سرعت مسیر، انتقال کالا به افغانستان با تاخیر در سرعت خروج کالا مواجه شده است.

به گزارش تابناک، مهدی ماهگلی صبح پنج‌شنبه در نشست تخصصی میز صادرات خراسان جنوبی، با اشاره به پتانسیل های خراسان جنوبی در زمینه صادرات خدمات، گفت: با راه‌اندازی ترانزیت هوایی، زمینه‌های خوبی برای این صنعت هوایی در فرودگاه‌ها فراهم است.

وی صادرات خدمات و انرژی را از دیگر ظرفیت های خراسان جنوبی اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر در استان مازاد تولید برق داریم که می‌توانیم زمینه تولید برق به افغانستان را فراهم کنیم.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اختصاص ترانزیت عام در مرز ماهیرود در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به کاهش سرعت مسیر، سرعت خروج کالا با تاخیر انجام می‌شود.

به گفته ماهگلی، اشتغال‌زایی، ارتقاء امنیت، وابستگی سایر کشورها به کشور ما و برخورداری مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته از جمله مزایای ترانزیت عام است.

به گفته وی در زمینه ترانزیت زمینی در مرز ماهیرود خراسان جنوبی نیز بسترهای مناسبی برای صادرات خدمات فراهم است و تاکنون فقط مجوز ترانزیت خروجی سوخت، کود شیمیایی توسط گمرک ایران برای پایانه‌ها مرزی ماهیرود صادر شده است.

خدمات فنی و مهندسی و انجام پروژه‌ها از دیگر ظرفیت های خراسان جنوبی است که معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در نشست تخصصی میز صادرات به آن اشاره کرد و افزود: در افغانستان ساخت و سازهایی موردنیاز است که انجام پروژه‌های مربوط به این ساخت و سازها به دلیل نفوذ غربی‌ها در افغانستان، سهمی در اختیار خراسان جنوبی قرار نگرفته و باید مورد توجه قرار گیرد.

منصوره حسینی، رئیس گروه صادرات خدمات سازمان توسعه و تجارت ایران نیز در این نشست با اشاره به برگزاری نشست تخصصی خدمات صادرات در استان های کشور، هدف از برگزاری این نشست‌ها را شناسایی توانمندی های استان‌ها و ارائه پیشنهادات برای استفاده از آنها اعلام کرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، آموزشی و ... دارد، تاکید کرد: لازم است نشست تخصصی صادرات خدمات به‌طور ماهانه در استان برگزار شود تا به رفع موانع صدور خدمات بپردازد.

حسینی بر شناسایی ظرفیت های استان در میز تخصصی خدمات صادرات خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: عارضه‌یابی استان‌ها، شناسایی پتانسیل‌ها و بررسی دلایل مشکلات آنها از جمله وظایف میز های تخصصی صادرات خدماتی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار