مدیرکل پایانه های حمل و نقل استان در گفتگوی اختصاصی با تابناک:
مشکل در زمینه ترانزیت اخذ مجوزها است/ مدیرکل گمرک ایران برای صدور مجوز ترانزیت مبداء و ترانزیت عام در مرز ماهیرود قول شفاهی دادند/ به دلیل محدودیت منابع دولتی باید بخش خصوصی وارد عمل شود/ کشاورزی و توسعه تجارت می تواند استان را متحول کند/ در جابه جایی مسافر نسبت به سال گذشته حدود 4 درصد کاهش سفر داشته ایم / حدود 3.5 میلیون مسافر شهری از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می کنند/ ترانزیت باعث توسعه استان و ایجاد درآمد و اشتغال می شود
کد خبر: ۱۴۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 16 December 2015
یک اتفاق غیرمعمول: کاهش قیمت سوخت، باعث افت میزان ترانزیت استان شده است

مدیرکل پایانه های حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: کاهش قیمت سوخت باعث شده میزان ترانزیت نسبت به ابتدای سال کاهش یابد.

ابراهیم نصری در گفت و گو با خبرنگار تابناک با اشاره به اینکه در حال حاضر زیرساخت ها برای ترانزیت آماده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: مشکل در زمینه ترانزیت اخذ مجوزها است که در سفر مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران به بیرجند برای صدور مجوز ترانزیت مبداء و ترانزیت عام در مرز ماهیرود قول شفاهی دادند و البته برابر آخرین گزارشات، گویا صدور این مجوزها در دست اقدام است.

وی در خصوص کمبودهای در زمینه مجتمع های خدمات رفاهی برای رانندگان، ادامه داد: در حال حاضر با کمبود مجتمع های خدمات رفاهی مواجه هستیم که باید برای تحقق این مهم سرمایه گذار بخش خصوصی ورود پیدا کند و در حال حاضر 4 مجتمع در حال احداث است که از این تعداد یک مجتمع در دُرح کامل شده و مابقی در حال احداث است.

مدیرکل پایانه های حمل و نقل خراسان جنوبی، ترانزیت را فرصت و قابلیتی برای استان دانست و گفت: ترانزیت باعث توسعه استان و ایجاد درآمد و اشتغال می شود و باید توجه ویژه ای به این پتانسیل استان بشود.

وی با اشاره به اینکه برای ترانزیت به خدمات مختلفی نیاز داریم، تصریح کرد: برای ارائه خدمات نیاز به ورود بخش خصوصی است و با ورود بخش خصوصی می توان برای استان اشتغال زایی کرد و در اقتصاد مقاومتی به دلیل محدودیت منابع دولتی باید به سمتی حرکت کنیم که بخش خصوصی در عرصه حمل و نقل وارد عمل شود.

مدیرکل پایانه های حمل و نقل خراسان جنوبی اظهارکرد: علاوه بر کشاورزی بحث توسعه تجارت می تواند استان را متحول کند.

نصری، مردم را سرمایه گذاران بخش حمل و نقل دانست و گفت: دولت در بخش حمل و نقل می تواند به صورت غیرمستقیم با شفاف سازی قوانین و مقرارت ورود پیدا کند.

کاهش 4 درصدی جابه جایی مسافر از طریق حمل و نقل عمومی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی همچنین در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با تاکید بر تقویت حمل و نقل عمومی در استان، گفت: نسبت به سال گذشته حدود 4 درصد کاهش جابه جایی مسافر داشته ایم که یکی از علل آن وجود نقص هایی در حمل و نقل عمومی است.

به گزارش تابناک، ابراهیم نصری در نشست خبری صبح امروز از حمل و نقل سالانه 3.5 میلیون تن کالا با اخذ یارانه در استان خبر داد و گفت: 6 میلیون تن از محصولات تولیدی استان نیز در سال جا به جا می شود.

وی ادامه داد: 60 درصد از کالاهایی که جابه جا می شود دارای بارنامه و مابقی فاقد بارنامه است که در مسیرهای کوتاه حمل می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی اظهارکرد: در سال 2میلیون و 300 هزار نفر از مسافران در استان با استفاده از ناوگان عمومی جابه جا می شوند و حدود 3.5 میلیون مسافر شهری نیز از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 92 تا پایان آبان ماه امسال تعداد 3 شرکت باری و یک شرکت مسافربری در استان افتتاح و تعداد 4 شرکت مسافربری نیز مراحل ثبت اولیه تاسیس خود را انجام می دهند، تعداد شرکت های حمل و نقل کالای استان را 57 شرکت و شرکت های حمل ونقل مسافر استان را 35 شرکت اعلام کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی در خصوص اقدامات حوزه عمرانی گفت: عملیات احداث سایت دائم پایانه مرزی ماهیرود از آذر ماه سال 89 آغاز شده و در مجموع تاکنون 170 میلیون ریال هزینه شده که بیش از 150 میلیون ریال آن از سال 92 تاکنون هزینه شده و بالغ بر 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نصری اظهارکرد: عملیات توسعه ساختمان اداری اداره کل با زیربنای حدودا هزارو400 مترمربع نیز مبلغ 15 میلیارد ریال است.

وی افزود: اجرای آسفالت رمپ های ورود و خروج از دیگر اقدامات حوزه عمرانی سازمان است که 6 باب مجتمع خدماتی- رفاهی با اعتبار حدودا 16هزارو500 میلیون ریال و ساختمان قرارگاه در سال 92 نیز با زیربنای 850 مترمربع و با 9میلیون ریال اعتبار انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی در ادامه از احداث پلیس راه بشرویه با زیربنای 400 مترمربع در زمینی به مساحت 5هزارمترمربع و اعتباری حدود 5 میلیون ریال خبر داد و گفت: احداث ساختمان آتش نشانی و منازل مسکونی در مرز ماهیرود نیز با اعتبار 875 میلیون ریال انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار