حجت الاسلام گرایلی: ترویج سنت وقف نیازمند حضور پررنگ رسانه ها است/ اگر رسانه ها به فرهنگ وقف بپردازند این فرهنگ در جامعه نهادینه و از مهجوریت خارج می شود/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی: وقف صدقه جاریه و همیشه ماندگار است
کد خبر: ۱۴۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 08 December 2015

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی گفت: در زمینه ترویج وقف، رسانه ها از ابزار تاثیرگذاری هستند که اگر به درستی به فرهنگ وقف بپردازند این فرهنگ در جامعه نهادینه و از مهجوریت خارج می شود.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام گرایلی در همایش وقف و رسانه گفت: رسانه موضوعی مربوط به زمان حال نیست و در همه زمان ها رسانه مورد توجه بوده است؛ به طوری که خدا هم برای تبیین دین خود از رسانه استفاده کرده است.

به گفته وی تغییر و تحولات زیادی در جامعه به سبب حضور رسانه ها به وجود می آید که نیاز است از رسانه ها در تمام ابعاد گوناگون استفاده مفید کنیم و از اهمیت رسانه غافل نشویم.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن برای نابودی و یا ایجاد تفکری از ظرفیت رسانه ها استفاده می کند، افزود: برای ایستادگی در برابر این هجمه تهاجمات رسانه ای دشمن، باید هر کدام از ما یک رسانه باشیم.

گرایلی با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج سنت وقف، تصریح کرد: همانطور که رسانه ها در تمام ابعاد جامعه تاثیر بسزایی را دارند در زمینه ترویج وقف نیز رسانه ها از اقشار تاثیرگذار جامعه هستند.

احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه وقف به عنوان صدقه جاریه نام گرفته است، تصریح کرد: وقف همیشه ماندگار است و اگر اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام شود وقف از مهجوریت بین مردم خارج و به یک فرهنگ بین مردم جامعه تبدیل می شود.

وی گفت: اگر فرهنگ وقف در جامعه جاری باشد بخش اعظمی از مشکلات جامعه رفع می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رسانه ها با معرفی واقفین، جهت دهی به واقفان در راستای نیازهای روز جامعه و بیان دستاوردهای اوقاف می توانند در راستای نهادینه کردن فرهنگ وقف حرکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار