همزمان با ایام بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار بازار اخبار در خصوص این مقوله داغ شده است گویا کل کار فرهنگی در این مورد باید در همین یک هفته انجام شود .
کد خبر: ۱۳۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 22 November 2015
 بازارداغ  اخبارکتاب  و کتابخوانی دراستان فقط  درهفته کتاب

به گزارش تابناک همزمان با بزرگداشت ایام کتاب ، کتابخوانی و کتابداراستانداراستان خراسان جنوبی از کتابخانه‎های عمومی شهرستان بیرجند بازدید کرد ضمن آنکه افتتاح دوکتابخانه درشهرستان قاین و روستای کرغند نیزاز جمله دیگراخبار کتابی در این هفته به شمار می آید .
وجه‎الله خدمتگزاراستاندارخراسان جنوبی دربازدید از کتابخانه‎های عمومی شهرستان بیرجند و نشست با کتابداران شهرستان بیرجند، اظهار داشت: کسانی در جامعه موفق هستند که کتابخوان‌های خوبی باشند.
وی با اشاره به اینکه کتابداران و کارشناسان کتابداری یکی ازموفق‌‎ترین مشاغل درجامعه است، افزود: این شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم با مردم و موفقیتشان در ارتباط است.
استاندارخراسان جنوبی گفت: درسند چشم‎انداز20ساله جمهوری اسلامی ایران رهبرمعظم انقلاب به نقش کتابداری و کتابخانه‌ها تاکید زیادی فرموده‌اند.
خدمتگزاربا اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، افزود: تقویت کتابداری و کتابخوانی به منظور تقویت هویت جامعه است.
وی ادامه داد:باید ازهمان کودکی به فرزندانمان کتابخوانی را آموزش دهیم، فرزندانمان با کتاب خواندن می‎توانند از گذشته و پیشینیان خود اطلاع داشته باشند.
استاندارخراسان جنوبی خاطرنشان کرد:منزلت اجتماعی به خانه ومکان گران نیست بلکه باید درک وفهم واندیشه فرد گران باشد واین فقط با کتاب خواندن بدست می‌آید.
همچنین کتابخانه عمومی روستای کرغند بخش نیمبلوک با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و فرماندار قاینات  نیز افتتاح شد.
بهمن کهن‎ترابی فرماندار قاین با بیان اینکه وجود کتابخانه در روستا سبب توسعه فرهنگی روستا می‎شود، ادامه داد: افتتاح کتابخانه یک امر نمادین نباشد، بلکه باید از کتابخانه در تمام امور فرهنگی روستا استفاده شود.
فرماندار قاین خطاب به والدین گفت: شما اولیاء در بستر سازی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نقش بسزایی دارید، بنابراین با مطالعه چند صفحه در شبانه‎روز در مقابل فرزندان و حتی ورق زدن کتاب‎ها در حضور آنان، ضمن ایجاد رغبت فرزندان به مطالع در ترویج فرهنگ مطالعه تاثیر بسزایی دارید.

بازارداغ  اخبارکتاب  و کتابخوانی دراستان فقط  درهفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی نیز ضمن تقدیر از نگاه فرهنگی و ویژه فرماندار به امور زیرساختی فرهنگی در سطح شهرستان، گفت: در سطح کشور دستگاه‎ها و سازمان‎های زیادی هستند که در مباحث فرهنگی کار و تلاش می‎کنند که یکی از این دستگاه‎ها، کتابخانه‎های عمومی کشور است.
محمدرضا رضایی تصریح کرد: متولی ساخت، توسعه و تجهیز کتابخانه‎های عمومی و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان اعم از شهر و روستا فرمانداری‎ها و دهیاری‎ها هستند.
گفتنی است این کتابخانه با اعتباری بالغ بر 35 میلیون تومان و در مساحت 130 متر در روستای کرغند افتتاح شد.
همچنین در روستای تیغاب کتابخانه‎ای با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان که 40 میلیون توسط خیر و 40 میلیون توسط شورا و مردم اختصاص خواهد یافت، کلنگ‎زنی شد.

بازارداغ  اخبارکتاب  و کتابخوانی دراستان فقط  درهفته کتاب
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار