معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از 25 آبان‎ماه جاری روز دوشنبه ساعت 9 صبح افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 12 November 2015


عباسعلی بهاری در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: دهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از ساعت 9 صبح تا 21 شب دایر خواهد بود.

وی افزود: حضور دانش‎آموزان و دایر بودن نمایشگاه در شیفت صبح یکی از تفاوت‌های امسال با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته است.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: با آموزش و پرورش استان مکاتبه شده تا دانش‌آموزان با رضایت والدین از این نمایشگاه دیدن کنند و حتی اگر کتاب نخرند با انواع کتاب آشنا شوند.

بهاری افزود: برای حضور ناشران 114 غرفه در نظر گرفته‌ شده است که امکان دارد ناشرانی که کتاب و فضای بیشتری نیاز داشته باشند به آنها دو غرفه تعلق بگیرد.

وی تصریح کرد: برای برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب در استان خراسان جنوبی به تمام کشور اطلاع‎رسانی شده است.

وی ادامه داد: بیشتر شرکت‎کنندگان از استان‌های مشهد، تهران و قم هستند و به علت طولانی بودن مسیر استان‌های دیگر کمتر شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ناشران می‌توانند تا روز شنبه 23 آبان‌ماه جاری برای حضور در دهمین نمایشگاه کتاب استان ثبت‎نام کنند.

تقویت بخش‌های هنری و کودک نمایشگاه کتاب امسال

بهاری با اشاره به اینکه در سال‌ گذشته در بخش هنری و کودک استان ضعیف بوده است، افزود: در این دوره بخش هنری و کودک تقویت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش قدرت خرید مردم نیز بیش از 300 میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته‌ شده است.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یاد‎آور شد: برای افزایش فروش ناشران خریداران کتاب می‌توانند با ارائه کارت ملی بن خرید کتاب را تهیه کنند.

بهاری گفت: در دهمین نمایشگاه کتاب استان تنوع ناشران بالا است و در موضوعات مختلف از جمله آموزشی، کمک آموزشی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی، هنری و کودک به آن پرداخته شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار