رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت چغندر قند در 967 هکتار از زمین‌های استان از آبان ماه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال از این میزان سطح زیرکشت 33 هزار و 845 تن چغندرقند برداشت شود.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 04 November 2015


به گزارش گروه دریافت خبر خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پور مطلق ارزش ریالی برداشت این میزان محصول را 84 میلیارد و 612 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: از هر هکتار بیش از 35 تن چغندر قند برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیرکشت چغندرقند استان مربوط به شهرستان قاینات با 757 هکتار و میزان برداشت سالانه آن 26 هزار و 495 تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی متوسط عیار چغندر قند تولیدی استان را 18 درصد اعلام و بیان کرد: بذر مورد استفاده شامل؛ پلی ژرم، جام، منوژرم و ارقام زرقان و جلگه است.

ولی‌پور مطلق افزود: عمده عملیات کاشت، داشت و برداشت چغندر قند در خراسان جنوبی به صورت نیمه مکانیزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان خراسان جنوبی افزود: این واحد ظرفیت تحویل 40 هزار تن چغندرقند را در سال داشت با توجه به قدیمی بودن خط تولید کارخانه در حال حاضر تعطیل است و در حال حاضر چغندرقند خراسان جنوبی تحویل کارخانه قند سایر استان‌ها می‌شود
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار