استاندار مرکزی گفت: یک هزار و ۱۸۸ خودروی شوتی سال گذشته در استان توقیف شد که نشان از عملکرد مطلوب در این بخش است.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱ 18 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه کمیسیون مبازره با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: تشدید برخورد با خودروهای شوتی جزء اولویت‌های مقابله با قاچاق کالا در استان است و در این راستا باید ورودی خودروهای شوتی به استان از مبداء کاهش یابد.

وی ادامه داد: روند مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان مرکزی روند رو به رشد و موفقی داشته است. اما موضوع اینجاست که موقعیت جغرافیایی این استان تحت تأثیر کاروان و خودروهای قاچاق است و به عنوان استان عبوری شرایط را سخت کرده است.

استاندار مرکزی به اهمیت مبارز با قاچاق کالا و توجه به قاچاق کالاهای سلامت‌محور اشاره کرده و اظهار داشت: ضرورت توجه به اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای برای پیشگیری از قاچاق کالا باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان ذیربط در این حوزه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در حوزه امنیتی نیز باید تمرکز اطلاعاتی بر روی باندهای قاچاق از مبادی رسمی که ممکن است قاچاق صورت گیرد، اعمال شود. همچنین برخورد با جرائم و تخلفات کسب‌وکارهای فضای مجازی و ممانعت از عرضه کالاهای قاچاق، ضروری است و در اولویت اقدامات در سال جدید قرار دارد.

وی به موضوع تعیین تکلیف پرونده‌های اموال تملیکی استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: در بازه زمانی سال گذشته، تعیین تکلیف پرونده‌ها در اموال تملیکی این استان مطلوب بوده است و برای رسیدن به شرایط بهتر باید این روند با پیگیری و قدرت ادامه یابد.

استاندار مرکزی همچنین به موضوع رمز ارزها و ضرورت جلوگیری از هدررفت سرمایه در این حوزه اشاره داشته و تأکید کرد: رمز ارزها نیز دارایی محسوب می‌شوند. در این راستا شرکت توزیع نیروی برق باید از هدررفت سرمایه و انرژی کشور توسط سودجویان جلوگیری کند.

مخلص‌الائمه فعالیت‌های پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را یادآور شده و ابراز داشت: پلیس امنیت اقتصادی در این استان پیشران حرکت مبارزه با قاچاق کالا است و در تمامی حوزه‌ها حضور دارد. در این راستا موفقیت‌هایی حاصل شده که برای این موفقیت‌ها، سرمایه انسانی از دست داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار