مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا یکشنبه ۵ فروردین‌ماه، بیش از ۲۷ هزار نفر در طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزشی، داوطلبانه و درمانی جمعیت هلال احمر استان ایلام بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰ 26 March 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ حمزه محمدی‌مقدم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، بیان داشت: ارائه خدمات این جمعیت در طرح نوروزی با شعار «هم راه‌تان هستیم» از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا صبح روز ۵ فروردین ماه در ۲۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت امدادگران این جمعیت در مجموع به ۴۰ حادثه امدادرسانی کرده‌اند و بیش از ۲۷ هزار نفر در طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزشی، داوطلبانه و درمانی جمعیت هلال احمر استان ایلام بهره‌مند شده‌اند.
 
وی تعداد تیم‌های عملیاتی به‌کارگیری شده در این حوادث را ۸۰ مورد عنوان کرد و گفت: در این مدت در مجموع به ۳۰۰ نفر در جریان این حوادث، امدادرسانی شده که از این تعداد ۱۲ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲۰ نفر به صورت سرپایی توسط نجاتگران این جمعیت مداوا شدند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، ادامه داد: با حضور ۴۷۶ نفر از اعضای جوانان خواهر و برادر در ۱۷ پست ثابت و سیار استان تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.محمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه از طرح‌های مختلف خدمات بشردوستانه جوانان جمعیت هلال احمر به مسافرین نوروزی است.
 
وی تصریح کرد: از ۲۴ اسفند ماه تاکنون بیش از ۳ هزار مسافر نوروزی از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط ۲۴ مربی آموزشی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

محمدی‌مقدم با بیان اینکه داروخانه و مراکز جامع توانبخشی در تعطیلات نوروز خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تاکنون ۳۳۹ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره‌مند شده‌اند.

وی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه ۹ هزار و ۵۷۹ نفر از طرح های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم برای زائر و پویش بشردوستی از خدمات و فعالیت‌های داوطلبانه این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، اضافه کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار