استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار آغاز عملیات اجرایی ساختمان کتابخانه مرکزی انجام باید انجام شود چراکه تا خرداد ماه سال آینده برای شروع عملیات اجرایی فرصت داریم و اگر عملیات آن شروع نشود، خلع ید خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 03 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز در دیدار با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور اظهار داشت: خراسان جنوبی شرقی‌ترین و دورترین استان کشور از نظر بعد مسافت تا مرکز کشور است.

وی با بیان اینکه این بعد مسافت سبب شده که کمتر خراسان جنوبی در گذشته دیده شود، گفت: در زمان قبل از تقسیم استان خراسان هم کمتر به این بخش از استان توجه شده که این موضوع سبب عقب ماندگی خراسان جنوبی در تامین زیرساخت‌ها شده است.

به گفته وی در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در زمینه راه آهن، دو بانده شدن جاده‌ها، نهضت ملی مسکن و انتقال آب دریای عمان و... انجام شده است و تنها استانی هستیم که گاز مورد نیاز آن تنها از یک مسیر تامین می‌شود که برای رفع این مشکل کلنگ‌زنی از دشتک زابل با هشت هزار میلیارد تومان انجام و عملیات اجرایی آن شروع شده که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

قناعت تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی در همه صحنه‌های انقلاب تاکنون حضور گسترده‌ای داشته‌اند و در انتخابات جمعه گذشته نیز ۶۳.۸ درصد مردم استان در انتخابات شرکت کردند که در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با این وجود از استان‌های کم برخوردار بوده و این در حالی است که مردمی با بصیرت و انقلابی دارد که با وجود سرما و برف در انتخابات اخیر شرکت کردند.

قناعت تصریح کرد: به ۱۲ کتابخانه عمومی شهرستان‌های استان از محل اعتبارات استانی کمک خواهیم کرد، اما در زمینه کتابخانه مرکزی که ۱۱ هزار مترمربع زمین برای ساخت آن اختصاص یافته است از محل اعتبارات استانی نمی‌توانیم کمک کنیم که اگر عملیات اجرایی آن شروع نشود، خلع ید خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سه ماه یعنی تا خرداد ماه سال آینده برای شروع عملیات اجرایی ساختمان کتابخانه مرکزی فرصت داریم، افزود: تا آن زمان باید تخصیص اعتبار برای شروع این کار عملی شود تا زمینه احداث کتابخانه مرکزی استان با تخصیص اعتبار ملی فراهم شود.

قناعت خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۳۵ میلیارد تومان برای کتابخانه‌ها خراسان جنوبی اختصاص یافته است و در روز‌های آینده آمادگی دارم تا در تهران در این زمینه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کنیم.

به گفته وی نویسندگانی در طراز ملی در خراسان جنوبی هستند که درخواست خرید آثار آن‌ها را داریم و برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی در استان هم در صورت امکان باید اقدام شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: به هر میزانی که برای تجهیز و نوسازی کتابخانه‌های استان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی گذاشته شود، به همان مقدار از اعتبار استانی برای این منطور اختصاص خواهیم داد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار