معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر آمادگی شهرداری‌های استان برای مدیریت بارش‌های پیش رو، گفت: دستگاه‌های اجرایی ایلام از آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه مخاطره ناشی از بارندگی‌های امروز و فردا را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 14 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید هژبری شامگاه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با بیان اینکه مدیریت بحران لحظه ای است، اظهار کرد: آمادگی کامل اعضای ستاد مدیریت بحران و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به منظور مدیریت بحران احتمالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاههای اداری عضو ستاد مدیریت بحران در همه حال باید از آمادگی کامل برخوردار باشند، یادآور شد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همواره و به طور مستمر پایش مسیل‌های حادثه خیز در سطح شهرها و اخذ گزارش‌های لحظه‌ای از مناطق پرخطر در دستور کار قرار گیرد و این موضوع در مقیاس گسترده می‌تواند نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی در مواجهه با هر گونه بحران را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: امید است با اقدامات دوراندیشانه، تلاش و همکاری همه دستگاه‌ها از خطرات احتمالی در مواجهه با بلایای طبیعی و حتی انسان‌ساز به سلامت عبور کرده و شاهد کمترین آسیب و خسارات باشیم.

هژبری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران تاکید و بیان کرد: آمادگی شهرداری‌های استان در بحث لایروبی مسیل‌ها و جلوگیری از نخاله‌ها و پسماندها برای مدیریت بهتر بارش‌های پیش‌رو باید در این زمینه همواره پای کار باشند.

معاون عمرانی استاندار: دستگاه‌های اجرایی ایلام در آمادگی کامل باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، باید تجارب مدیریت بحران در شهرداری، به‌عنوان تجربه جدید و با اهتمام بیشتر به‌کارگیری شود.

وی با تاکید بر توجه جدی به هشدارهای هواشناسی، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام عملیات‌هایی که برای طرح‌های زمستانه به‌ویژه در حوزه راه‌ها به عنوان تکالیف اختصاصی در نظر دارند را با توان چند برابری و با به‌کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات مورد توجه قرار دهند.

"مجید بگلریان" مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز در این نشست تاکید بر اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان مدیریت بحران و لحاظ کردن درصدی از بودجه جهت آمادگی، تجهیز و آموزش تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی، از تصویب نهایی پرداخت خسارت ناشی از بارندگی‌های اخیر در ایلام خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۴ پرونده خسارت ناشی از سیل اخیر در شهر ایلام مورد تائید قرار گرفته که به‌زودی خسارات وارده به خانوارهای آسیب دیده پرداخت خواهد شد./م

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار