استاندار خراسان جنوبی: تامین امنیت با شعار محقق نمی شود
به دنبال بازنشستگی سرهنگ احمد شهرکی فرمانده سابق مرزبانی استان خراسان جنوبی که به مدت دو سال و یک ماه امنیت مرزهای شرقی کشور را مدیریت کرد، از امروز صبح سرهنگ علی اصغر مسروری جانشین وی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان مشغول به کار شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 19 October 2015
http://ostanha.tabnak.ir/files/fa/news/1394/7/27/64436_287.jpg

به گزارش تابناک، در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان مرزبانی استان، استاندار خراسان جنوبی و فرمانده مرزبانی کشور و همچنین جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و سپاه منطقه حضور داشتند و فرمانده مرزبانی کشور بطور رسمی از خانواده سرهنگ شهرکی که در طول 34 سال خدمت وی از این نیروی با ارزش مرزبانی کشور حمایت کرده اند تشکر کرد.

سرهنگ شهرکی فرمانده سابق مرزبانی استان در مراسم تودیع خود که با عنوان تکریم انجام شد، گزارش کوتاهی از دوران خدمت خود در مقام فرماندهی مرزبانی خراسان جنوبی را ارایه کرد و گفت: عمده کاری که در مدت خدمت انجام داده‌ایم آمادگی عملیاتی نیروهای جان بر کف مرزی برای حفظ امنیت مرزهای کشور بود. برای رسیدن به این آمادگی رزمی و عملیاتی، انجام تمرینات، آموزش‌ها و حضور شبانه‌روزی در مرز لازم بود که همین امر در عمل باعث کاهش ورود اتباع بیگانه به منطقه شد. استان خراسان جنوبی دارای ۴۶۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است.

سرهنگ شهرکی به این نکته نیز اشاره کرد که: همه ی موفقیت‌هایی که داشته‌ایم به یمن و برکت تعاملات بین مسئولان استان بوده است.

فرمانده سابق مرزبانی استان خراسان جنوبی در تشریح عملکرد دو ساله نیروهای تحت امر خود، به دستگیری 16 نفر متجاوز از اتباع بیگانه در منطقه ماهیرود و نقطه‌ی صفر مرزی، کشف 520 لیتر سوخت قاچاق و یک دستگاه رسیور ماهواره و 51 کیلوگرم تریاک و 750 کیلوگرم برنج قاچاق اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در رزمایشی که توسط مرزبانی در هفته ناجا اجرا شد، شورای تامین استان نیز در رزمایش شرکت کرد.

استاندار خراسان جنوبی: تامین امنیت با شعار محقق نمی شود

به گزارش تابناک، وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با تقدیر و تشکر از خدمات فرمانده شهرکی و آرزوی موفقیت های افتخارآمیز برای فرمانده مسروری، به اهمیت همدلی بین مردم و دولت برای برقراری چتر امنیت و رونق اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: تامین امنیت با شعار محقق نمی شود، باید مردم در همه ی عرصه ها به ایجاد آرامش و آسایش کمک کنند. از طرفی تامین امنیت میسر نمی شود مگر اینکه یک عده بنا بر مسئولیتی که دارند از آسایش و راحتی خود بگذرند. در مرزهای ما بزرگ مردانی هستند که از همه ی وجود خود می گذرند تا در سراسر کشور امنیت حاکم باشد.

خدمتگزار تاکید کرد: با درایت مرزبانان خراسان جنوبی، خوشبختانه اهل سنت و اهل تشیع در مرزهای ما به بهترین وجه در کنار یکدیگر زندگی می کنند و کوچکترین نگرانی در این خصوص نداریم.

رییس شورای تامین استان افزود: در مسائل امنیتی و حفظ آرامش منطقه، اعضای شورای تأمین استان همواره تلاش می کنند تا کوچکترین نگرانی برای مردم به وجود نیاید. تأمین امنیت کار آسانی نیست، زیرا اگر کوچکترین ناامنی به وجود آید بخش اعظمی از نیروها درگیر می شوند و تا این ناامنی برطرف شود وقت بسیاری را از مسئولان می گیرد و ما اگر کوچکترین ناامنی نداریم به این دلیل است که مردمی مومن و مرزبانانی دلسوز داریم . باید توجه داشته باشیم که لازمه رونق اقتصادی و امیدواری و شادابی به ویژه در موقعیت فعلی، امنیت استان است که با همدلی ممکن می شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای امنیت و آرامش کشور باید شاکر باشیم، زیرا اگر فرمایشات مقام معظم رهبری و هوشیاری و همدلی مردم نبود در این دوران پر آشوب قطعا کشور دچار مشکل می شد.

فرمانده مرزبانی کشور: اغلب کالاهای قاچاق و ورود اتباع خارجی از مرز پاکستان است نه افغانستان

سردار سرتیپ قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور نیز از فرماندهان سابق و جدید مرزبانی خراسان جنوبی و نیروهای جان برکف مرزبانی تقدیر و از همراهی مردم تشکر کرد و با بیان اینکه مرزبانی مسئولیت سنگینی است گفت: سرهنگ احمد شهرکی بیش از 34 سال خدمت صادقانه امروز بازنشست شده اند که من در اینجا لازم می دانم از خانواده بزرگوار ایشان که در طول این سال ها از این فرمانده شجاع حمایت کرده اند هم تشکر و قدردانی کنم.

فرمانده مرزبانی کشور در ادامه برای معرفی فرمانده جدید مرزبانی استان خراسان جنوبی گفت: برنامه ما این است از افرادی که با جغرافیای منطقه و راهبردهای مرزبانی به طور کامل آگاه هستند، استفاده کنیم که جناب سرهنگ مسروری از افراد شایسته در این منطقه می باشند.

سردار رضایی قبل از تکریم فرمانده سابق و معرفی فرمانده جدید به بررسی نقش عاشورا در حفظ کیان جمهوری اسلامی پرداخت و با اشاره به وظایف مرزبانان کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با 8755 کیلومتر مرز و 15 کشور هم مرز، اگر بتواند به درستی از امنیت مرزها مراقبت و استفاده کند، فرصت است و اگر نتواند دقیق و هوشیار باشد هر مرزی می تواند به یک تهدید تبدیل شود.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: سالهاست که کشورهای منطقه دچار فتنه هایی شده اند به خصوص کشور دوست و مسلمان همسایه شرقی ما افغانستان که بیش از 30 سال است مردم آن رنگ آرامش را به خود ندیده اند. طبیعی است که هرگونه مشکلی برای مسلمانان و به طور کلی برای سایر مردم جهان پیش آید برای ملت ایران نیز درد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با عنایت خداوند متعال و رهبری امام خامنه ای و همراهی مردم غیور کشور در مقابل همه فتنه ها ایستاده است، تاکید کرد: دشمنان فهمیده اند که محاصره اقتصادی و همچنین تهدیدها بر ملت بزرگ ایران تأثیر گذار نیست زیرا روح عاشورایی در این ملت دمیده شده است و اکنون به زانو درآمده اند و قدرت ایران را پذیرفته اند که البته راحت نخواهند نشست و فتنه های دیگری را به راه خواهند انداخت. اما نیروهای شجاع ما، به واسطه ی تلاش همه ی دستگاه ها و همچنین سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز کمترین مشکل امنیتی را در منطقه دارند و استان خراسان جنوبی امروز از امنیت ترین استان های کشور محسوب می شود و مرزبانان ما در این منطقه عملکرد بسیار قابل توجهی داشته اند. ضمن این که عملکرد مرزبانان ما با عملکرد مرزنشینان همراه است و تمام برنامه های کلاسیک با اقدام مرزنشینان عجین شده است.

فرمانده مرزبانی کشور به این نکته نیز اشاره کرد که: مرز افغانستان نسبت به چند سال گذشته بسیار خوب اداره می شود و نقطه قوت آن این است که به صورت مشترک اداره می شود به طوری که اغلب کالاهای قاچاق و ورود اتباع خارجی از مرز پاکستان وارد ایران می شوند که برای مرز پاکستان نیز تدابیری در حال انجام است.

سردار رضایی همچنین به این نکته اشاره کرد که: توسعه فعالیت های کشاورزی در نقطه ی صفر مرزی از اهداف مرزبانی است و خوشحالم اعلام کنم که استان خراسان جنوبی دارای امنیت و شرایط بسیار خوبی بوده است که جا دارد از تلاش همه ی دستگاه های ذیربط تشکر کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار