با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند، بیست و چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی خراسان‌جنوبی در بیرجند افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 09 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جعفر اسلام‌خواه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند امروز در حاشیه افتتاح پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در بیرجند اظهار داشت: تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای سهل‌الوصول کردن دسترسی مردم به خدمات قضایی و حقوقی و  عدالت قضایی و حقوق شهروندی انجام می‌شود که تاکنون ۲۴ دفتر در استان راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه دسترسی مردم به خدمات قضایی راحت‌تر باشد در احقاق حقشان نیز سریع‌تر  به نتیجه می‌رسند، عنوان کرد: افراد حقوقدان در دفاتر خدمات الکترونیک، دادخواست‌ها، شکایات و شکوائیه‌ها و اعتراضات مردمی را بررسی و پرونده‌ها با نواقص کمتر وارد دادگستری شده و در نتیجه اطاله دادرسی هم کمتر می‌شود و مردم راحت تر خدمات دریافت می کنند.

اسلام‌خواه تصریح کرد: هر چه دادخواست مردم کامل‌تر و بدون نقص باشد، نیاز به مراجعه حضوری روزانه به دادگستری کمتر می‌شود  چراکه دسترسی مردم در دادگستری کندتر است و در این دفاتر راحت‌تر به عدالت قضایی دسترسی پیدا می‌کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند با بیان اینکه سیاست دستگاه قضایی هم این است که مراحل دادرسی را کمتر کند تا مردم راحت‌تر به عدالت قضایی برسند، گفت: در شهرستان بیرجند میانگین اطاله دادرسی دو ماه است که این میزان در کشور بیشتر از این است. 

اسلام‌خواه جایگاه خراسان جنوبی را در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس در کشور را خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: از آنجا که قضات در استان خراسان جنوبی جنوبی بومی منطقه هستند مردم سریع‌تر و راحت‌تر به احقاق حق می‌رسند.

محمدمهدی باقری، مدیر دفتر خدمات الکترونیک قضایی نیز ثبت و ارسال دادخواست‌ها‌ی بدوی، تجدید نظر و ثبت شکوائیه و اعتراض به قراردادها و ارسال به مراجع قضایی کشور برای ابلاغ به مخاطبان را از جمله خدمات این دفاتر برشمرد.

وی عنوان کرد: پیگیری و اطلاع‌رسانی روند رسیدگی پرونده، مشاهده و اخذ ابلاغیات قضایی، اخذ سوء پیشینه، ارسال لوایح، تمدید پروانه وکالت و ثبت نام الکترونیک ثنا از دیگر خدماتی است که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مردم ارائه می‌شود.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار