معاون فنی صدا و سیمای خراسان‌جنوبی با اشاره به پوشش 98.5 درصدی دیجیتال در استان گفت: تا یک سال آینده پوشش دیجیتال در استان کامل خواهد شد و این عملیات به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 09 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد، معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهارکرد: بیستمین اجلاس فنی رسانه با شعار تحول و توسعه پایدار از ۱۱ تا ۱۳ دی ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیمای ایران برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این همایش از اقداماتی که حوزه فنی صدا و سیمای استان‌ها و مرکز کشور در یک سال گذشته انجام شده بود قدردانی و خراسان جنوبی برای نخستین بار بیشترین لوح تندیس را کسب کرد.

معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها طرح‌های خلاقانه‌ای بوده که در استان انجام شده است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین ارتباط تلویزیونی با شبکه‌های سراسری را خراسان جنوبی داشته و این ارتباطات یکی از شروط آن حفظ کیفیت و پایداری است، بیان کرد: خوشبختانه مرکز خراسان جنوبی در این زمینه رتبه اول را کسب کرد.

وی در مورد پوشش شبکه‌های دیجیتال در استان گفت: از ابتدای امسال ۶۰ ایستگاه راه اندازی شده که سبب شده تا پوشش دیجیتالی استان ۹۸.۵ درصد برسد.

معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: تا یک سال آینده پوشش دیجیتال در استان کامل خواهد شد و این عملیات به پایان خواهد رسید.

موسوی نژاد گفت: با توجه به گستردگی استان ایجاد این زیرساخت بسیار سخت و دشوار بوده و، چون زیرساخت را باید استان تهیه کند لازم بوده فرمانداری‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر زیرساخت را در استان فراهم کنیم می‌توانیم فرستنده‌ها را از سازمان صدا و سیما بگیریم، بیان داشت: زیرساخت شامل راه دسترسی، پایه دیش، دکل بوده که اگر در استان آن‌ها را تهیه کنیم مرکز برای دادن تجهیزات فنی قول مساعد داده است.

معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ ایستگاه تلویزیونی در استان وجود دارد که ۲۷۰ مورد دیجیتال شده و حدود ۱۲۰ نقطه نقاط آنالوگ و فاقد پوشش است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان در راستای پوشش دیجیتال ابلاغ شد، اضافه کرد: هنوز این اعتبار تخصیص نیافته که اگر تخصیص یابد امیداست تحول خوبی در این حوزه در استان اتفاق بیافتد.

وی افزود: حدود ۱۵۰ میلیون تومان زیرساخت با توجه به دسترسی نقاط مختلف به ایستگاه‌ها هزینه بر بوده که البته موضوع دسترسی هزینه را افزایش می‌دهد و فرستنده نیز حدود ۳۵۰ میلیون تومان هزینه بر است.

معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شبکه‌های سراسری که اچ تی هستند در مرکز استان و بخش‌های از خوسف، سربیشه و درمیان قابلیت دریافت دارند، اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته پنج شهرستان دیگر در آینده نزدیک شبکه‌های سراسری اچ تی بهره مند می‌شوند و چند شهرستان باقی مانده تا نیمه سال آینده اچ تی سازی شبکه‌های سراسری را برای آن انجام می‌دهیم.

موسوی نژاد تصریح کرد: برای اچ تی سازی شبکه استانی نیز ۸۰ درصد کار انجام شده و تجهیزات آن خریداری شده که امیداست به زودی این تجهیزات نصب تا هم استانی‌ها بتوانند به صورت اچ تی این شبکه را دریافت کنند.

وی ادامه داد: اگر مردم بتوانند دیجیتال را دریافت کنند تلویزیون‌ها مشکلی برای دریافت اچ تی ندارند.

معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی در رابطه با پوشش دیجیتالی روستا‌های استان گفت: روستا‌هایی که جمعیت آن‌ها بالاتر بوده و فرمانداری‌ها پای کار باشند و اعتبارت را تزریق کنند تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای این امر فراهم کنیم در اولویت برای پوشش دیجیتالی هستند.

موسوی نژاد ادامه داد: هر چند برای ایجاد زیرساخت‌ها بسیج سازندگی، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نهاد‌های خیریه دیگر پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های انتخاباتی که از مدت‌ها قبل برنامه ریری صورت گرفته، بخش عمده این کار بر عهده معاونت فنی صدا و سیمای استان است، بیان کرد: راه اندازی چهار شبکه اختصاصی برای چهار حوزه انتخابیه استان در ایام تبلیغات صورت می‌گیرد.

معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: اضافه شدن این چهار شبکه حرکت بزرگ و انقلابی است که امیداست در این امر سربلند باشیم.

موسوی نژاد گفت: یک شبکه تا دو هفته آینده به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شود و از یک اسفندماه از زمان تبلیغات به طور رسمی راه اندازی تمامی این شبکه‌ها انجام می‌شود.

وی یادآور شد: راه اندازی این شبکه‌ها در راستای برقراری عدالت اجتماعی بوده که مردم با شناخت بیشتری اقدام به انتخاب کاندیدای خود نمایند و در بین برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها، برنامه‌های دیگری وجود دارد.

معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه‌های تبلغاتی در این شبکه‌ها و زمان پخش آن ۲۴ ساعته بوده و مختص زمان انتخابات است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه این شبکه‌ها نقاطی را پوشش می‌دهد که سیگنال زمینی دارند، افزود: بنابراین ۷۰ درصد استان را این شبکه‌ها پوشش خواهد داد که مجهز به این سیکنال است.

وی در خصوص مشکل در فرستند اف ام قاین گفت: یک سری مشکلاتی وجود دارد پوشش آن کامل نیست و پیگیر هستیم که تعویض آن صورت گیرد.

موسوی نژاد در رابطه با میران قدرت فرستنده‌ها در استان افزود: ایستگاه بیرجند فرستنده آن پرقدرت بوده و بقیه ایستگاه‌ها متوسط قدرت و کم قدرت است.

وی در رابطه با این مشکل مطرح شده از سوی مردم بشرویه که رایو نمای آن دچار مشکل بوده و گاهی از مواقع قطع می‌شود گفت: رادیو نمای بشرویه از ایستگاه جواد الائمه خراسان رضوی سیکنال می‌گیرد و رایزنی شده که مشکلات آن برطرف شود.

معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امسال نمایندگان استان جهت پوشش شبکه‌های دیجیتال در استان مقداری اعتباری را گرفته اند که امیداست بتوانیم بخشی از نیاز‌های استان را در این حوزه برطرف سازیم.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار