وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان‌جنوبی، نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است که در طول هزاران سال توسط مردم این خطه پرتلاش خلق و به یادگار مانده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 06 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر امروز در بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی که در محل بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی برپا شده بود، این جشنواره را یک کار خلاقانه خواند و اظهارداشت: جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است که در طول هزاران سال توسط مردم این خطه پرتلاش خلق و به یادگار مانده است.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی به خوبی در قالب تصاویر زیبا و گویا به تصویر کشیده شده است.

وی تصریح کرد: تماشای این تصاویر مانند بازدیدی از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی، صنایع‌دستی و مردم شناسی سراسر استان بود.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: عکس‌های این نمایشگاه بسیار باکیفیت و شبیه تابلوی نقاشی هستند و زندگی در این عکس‌ها جریان دارد.

ضرغامی گفت: باید محلی برای نمایش دائمی این عکس‌ها در نظر گرفته شده و آثار در قالب کتاب نفیسی به چاپ برسند.

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هم گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده نمایشگاه این جشنواره در مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و ۸ مرکز استان کشور به نمایش در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، خردادماه ۱۴۰۲ با حضور ۷۵ عکاس مطرح کشوری و استانی برگزار شد.

وی ادامه داد: در قالب این جشنواره، عکاسان دو روز در بیرجند و دو روز نیز در قالب اردو‌های جداگانه به ۱۰ شهرستان استان سفر کردند و در سه بخش جداگانه با هم به رقابت پرداختند.

به گفته وی خروجی جشنواره ۲ هزار ۵۵۰ عکس با کیفیت بود که ۱۰۰ عکس توسط هیئت داوران به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شدند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار