مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: اکنون اعتباری که برای آبرسانی مسکن ملی استان نهایی شده 175 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و به همین میزان از محل اعتبارات وزارت نیرو است.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 26 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، مهدی دوستی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در رابطه با موضوع تأمین زیرساخت آب در سایت‌های مسکن ملی استان و مرکز استان اظهارداشت: ۲.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب برای سایت‌های طرح نهضت مسکن ملی در بیرجند اجرا شد.

وی تصریح کرد: همچنین شبکه آبرسانی برای این سایت‌ها نیز در مرکز استان حدود ۱۸ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اولویت شرکت آب و فاضلاب استان برای شهر بیرجند را ایجاد زیرساخت آبرسانی در دو سایت نهضت ملی مسکن عنوان کرد و یادآور شد: متناسب با سایت‌هایی که آماده سازی در سطح استان شود این آمادگی وجود دارد که عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

دوستی بیان داشت: در حال حاضر فعالیت اجرای زیرساخت آبرسانی به ۱۷ پروژه مسکن ملی در سطح استان آغاز شده که متناسب با نیاز‌ها این افزایش پیمان‌ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: برای تأمین آب نیاز بود که اکنون از ظرفیت منابع فعلی استفاده کنیم، ولی به طور مسلم نیاز به تأمین منابع آبی جدید و همچنین خطوط انتقال و افزایش ظرفیت مخازن وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۶ شهر عملیات احداث مخازن برای تأمین فشار بر ذخیره سازی آب مورد نیاز سایت‌ها را انجام داده ایم گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ذخیره سازی منابع بالغ بر ۵۵ درصد است.

دوستی از در دست احداث بودن ۲۶ مخزن آبرسانی در استان خبر داد و تصریح کرد: طی ۱۵ تا ۲۰ ماه آینده این پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد و افرادی که در سایت‌ها مستقر هستند خواهند توانست با تأمین آب پایدار و تأمین فشار مناسب از خدمات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اعتباری که به استان برای بخش زیرساخت‌های آبرسانی مسکن ملی تخصیص داده شده ۱۷۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه است و همین اندازه از محل اعتبارات وزارت نیرو اختصاص داده شده که منجر به ۱۷ پروژه مسکن ملی و ۱۱ پروژه احداث مخزن شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اضافه کرد: خوش بین هستیم که طی چند ماه آینده این پروژه‌ها به بهره برداری برسد با توجه به اینکه برای دو سایت تعهد داده شدده تا دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری برسند که شامل سایت ۴۵۰ هکتار و سایت ۲۷ هکتار بیرجند می‌شود.

دوستی خاطرنشان کرد: امیداست همزمان با تکمیل احداث بنا و نازکاری مسکن‌ها بتوانیم زیرساخت‌های مناسب را به سایت‌های مسکن ملی در مرکز استان برسانیم.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار