استاندار خراسان جنوبی، خواستار طراحی و اجرای نقشه راه مهار تورم در استان شد و گفت: گزینه ‌های مختلف برای کنترل تورم در این نقشه راه طراحی و اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 24 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست تخصصی مهار تورم در استان، اظهار کرد: باید در زمینه مهار تورم برای ماه‌های پیش‌رو از جمله ماه مبارک رمضان و سال جدید اقدامات جدی در دستورکار مسئولان متولی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: از همین الان باید رصد و کنترل بازار و بازرسی‌ها افزایش یابد و به نحو شایسته انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان به طور حتم جلسه‌ای را با محوریت معاونت هماهنگی امور استانداری استانداری برگزار کرده و با توجه به افزایش قیمت اجاره بها و مسکن، بر بنگاه‌های معاملاتی استان نظارت و کنترل جدی داشته باشند.

قناعت عنوان کرد: در نقشه راه مهار تورم به طور حتم با محوریت معاونت اقتصادی استانداری تجدیدنظری بر نمونه گیری استان انجام شود و جلسات مهارم تورم به صورت هفتگی با محوریت معاون اقتصادی و ماهانه با محوریت استاندار برگزار شود.

وی با بیان اینکه واردات برخی محصولات کشاورزی در راستای رفاه و معیشت مردم از کشور افغانستان پیگیری شود، خاطرنشان کرد: برخی محصولات کشاورزی از جمله پنبه، گرد و بادام با کیفیت در کشور افغانستان وجود دارد که با واردات این محصولات مردم ما می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

قناعت تصریح کرد: باید خراسان جنوبی از جمله استان‌های خوب در زمینه کنترل تورم در سطح کشور باشد و به موضوع بازدید‌های میدانی هم بیشتر از گذشته ورود شود.

وی با اشاره به پیشتازی خراسان جنوبی در بحث احیای واحد‌های تولیدی در دولت سیزدهم هم گفت: این روند همچنان در راستای رونق تولید در استان ادامه دارد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه جلسات کنترل تورم در دستورکار جدی معاون اول رئیس جمهور قرار دارد، اظهار کرد: نرخ تورم در سطح کشور به صورت سالانه، ماهانه و نقطه‌ای و در نقاط شهری و روستایی جداگانه انجام می‌شود.

قناعت عنوان کرد: نرخ تورم سالانه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۲ در حوزه شهری خراسان جنوبی ۴۷.۷ درصد است که نسبت به ماه قبل‌تر از آبان، ۲ دهم درصد کاهش و سیر نزولی دارد، اما سه درصد نسبت به متوسط سالانه کشور در نرخ تورم شهری افزایش داریم.

وی افزود: نرخ تورم سالانه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۲ در حوزه روستایی خراسان جنوبی ۴۷.۸ درصد است که نسبت به ماه قبل‌تر از آبان، ۱.۱ درصد کاهش داشته و سیر نزولی دارد، اما یک درصد نسبت به متوسط کشوری در حوزه نرخ تورم روستایی افزایش داریم.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در نرخ تورم ملی هم خراسان جنوبی ۴۷.۷ درصد است در حالی که متوسط کشور ۴۴.۹ درصد می‌باشد و خراسان جنوبی در این زمینه هم ۲.۹ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

قناعت با اشاره به اینکه مجموع نرخ تورم نقطه‌ای خراسان جنوبی در نقاط شهری و روستایی ۴۲.۵ درصد است که ۳.۳ درصد از متوسط کشوری بالاتر هستیم، بیان کرد: نرخ تورم ماهانه یعنی در آبان ماه امسال در نقاط شهری استان هشتم دهم درصد پایین‌تر از متوسط کشوری است و در مجموع در آبان امسال نرخ تورم روستایی و شهری ما نسبت به متوسط کشوری تا حدی روند کاهش دارد.

وی متذکر شد: خراسان جنوبی در زمینه افزایش نرخ تورم رتبه دوازدهم کشور را دارد که جایگاه خوبی نیست و باید با تهیه نقشه راه تلاش شود که وضعیت ما بهبود یابد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار