مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌جنوبی از آمادگی این سازمان برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهری بیرجند (مرکز خراسان‌جنوبی) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 19 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند امروز در دیدار مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی اظهارداشت: سازمان همیاری شهرداری‌ها در استان و کشور در نگاهی کلان نقش بی‌بدیلی در رشد اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور دارند.

وی افزود: شهرستان بیرجند با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و حفظ، معرفی میراث کهن این شهرستان نیازمند نظارت قوی و وجود افراد فعال در استان است.

فرماندار شهرستان بیرجند با تأکید براینکه ظرفیت‌های گردشگری مرکز خراسان جنوبی پیشران توسعه استان است اضافه کرد: باید از این ظرفیت برای توسعه این شهرستان و استان استفاده کرد.

وی ادامه داد: توسعه همکاری‌ها به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری، می‌تواند به افزایش ضریب اشتغال زایی در این شهرستان کمک کرده و بر توان دو مجموعه در مسیر اقتدار اقتصادی استان و کشور بینجامد و براین اساس آمادگی خود را برای همکاری در مسیر نیل به این مقصود اعلام می‌کنیم.

سید محمد اسماعیل فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی هم ضمن قدردانی از فرماندار بیرجند بیان کرد: توسعه پایدار شهری به دست نمی‌آید مگر با ایجاد درآمد پایدار، که یکی از راه‌های دستیابی به این امر خطیر توجه به توسعه گردشگری شهر است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهردرای‌های خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان برای کمک به توسعه اقتصاد گردشگری شهر بیرجند، بیان کرد: ظرفیت خوب این شهر کویری در حوزه گردشگری، پتانسیلی بالقوه‌ای است که می‌توان با تدوین یک طرح اقتصادی مناسب از آن در جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و اشتغال آفرینی برای مردم این منطقه استفاده کرد.

وی بیان کرد: سازمان همیاری با بهره‌گیری و بهره‌مندی از توان متخصصان حوزه‌های فنی و مهندسی، بازرگانی برای تسریع در روند توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها و طرح‌های گردشگری استان آماده همکاری متقابل است.

فاطمی با تاکید به اهمیت اشتغال در حوزه گردشگری وصنایع دستی با توجه به اینکه چنین اشتغالی پایدار بوده اشاره و تصریح کرد: مجموعه سازمان همیاری آمادگی دارد که با همکاری و همگامی سایر دستگاه‌ها بتواند صنعت گردشگری به عنوان صنعتی سازگار با محیط زیست را رونق و توسعه بخشد.

در ادامه همچنین بر توسعه تعاملا ت و استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های سازمان همیاری برای کمک به ارتقاء خدمات شهری و توانمندسازی بیش از پیش شهرداری‌های این شهرستان در حوزه‌های گوناگون تاکید شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار