مسوول موزه‌های خراسان‌جنوبی از ارزیابی موزه‌های استان توسط کارشناسان اداره‌کل موزه‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 13 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی ، حمزه حمزه، مسوول موزه‌های خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: گروهی از کارشناسان اداره‌کل موزه‌های کشور، به منظور نظارت و ارزیابی موزه‌های استان به سرپرستی شکوفه مصباحی، رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره‌کل موزه‌های کشور به خراسان جنوبی سفر کردند.

وی افزود: این گروه از ۱۸ تا ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ طی سه روزکاری فشرده با نحوه و روند فعالیت‌های هر کدام از موزه‌های استان از نزدیک آشنا شدند.

حمزه گفت: موزه‌ها، مخزن و آزمایشگاه حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی واقع در مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجند؛ موزه‌های خصوصی و نهادی واقع در بافت تاریخی بیرجند از جمله موزه‌های لباس و منسوجات‌سنتی، عروسک، میراث پهلوانی و موزه وقف؛ موزه‌های دولتی و خصوصی شهر‌های قاین، سرایان، فردوس و طبس مورد ارزیابی این کارشناسان قرار گرفت.

مسوول موزه‌های خراسان جنوبی اضافه کرد: موزه دانشگاه بیرجند که در مرحله تجهیز چیدمان محتوا قرار دارد، ارگ کلاه فرنگی که به عنوان موزه تاریخ سیاسی استان پیشنهاد شده و همچنین سایت موزه‌های پیشنهادی در شهر قاین، فردوس و طبس نیز مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان ستادی قرار گرفتند.

حمزه گفت: در استان ۱۱ موزه وابسته، ۶ موزه خصوصی و ۲ موزه نهادی فعالیت دارد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار