در بسته خبری امروز پلیس خراسان‌جنوبی در جریان جزئیات اخباری با عناوین نجات جان سرنشینان تریلی واژگون شده، کشف انوع قرص قاچاق در نهبندان، مهار آتش سوزی با اقدام ماموران پلیس سربیشه و... قرار می‌گیرید.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 03 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ در بسته خبری امروز پلیس خراسان جنوبی در جریان جزئیات اخباری با عناوین نجات جان سرنشینان تریلی واژگون شده، پراید سرقتی گلستان در قاین پیدا شد، کشف انوع قرص قاچاق در نهبندان، مهار آتش سوزی با اقدام ماموران پلیس سربیشه و... قرار می‌گیرید.


نجات جان سرنشینان تریلی واژگون شده

سرهنگ محمود زال بیکی، فرمانده انتظامی قاینات اظهارداشت: ماموران پاسگاه انتظامی قومنجان این شهرستان هنگام گشت زنی در محور مواصلاتی یک دستگاه تریلی را که واژگونی شده و دچار حریق شده بود، مشاهده کردند.

وی بیان داشت: ماموران پاسگاه به محض مشاهده این صحنه توقف کرده و در اقدامی مسئولانه راننده تریلی که به همراه شاگردش در خوردو گرفتار شده بودند را از خودرو بیرون آورده و سپس اقدام به خاموش کردن تریلی کردند.

پراید سرقتی گلستان در قاین پیدا شد

فرمانده انتظامی قاینات در ادامه گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام گشت زنی به یک دستگاه سواری پراید که با پلاک غیر بومی در حال تردد بود مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران نسبت به استعلام پلاک خودرو از سامانه‌های مربوط اقدام کردند که مشخص شد خودرو از استان گلستان سرقت شده که سریع مأموران راننده آن را که همان سارق بود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: سارق در بازجویی‌های پلیسی به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد که در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کامیون حامل مرغ زنده قاچاق در قاین متوقف شد

فرمانده انتظامی قاینات ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۳ هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ قاچاق که بدون مجوز بهداشتی بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف انوع قرص قاچاق در نهبندان

سرهنگ حسین عرب، فرمانده انتظامی نهبندان هم گفت: ماموران ایستگاه بازرسی سهل آباد این شهرستان در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه اتوبوس که از سمت زاهدان به مشهد در حرکت بوده مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از اتوبوس ها، ۱۱۷هزار و ۵۰۰ عدد قرص ترامادول و متادون قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸۲۲ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان منزل در زیرکوه

سرهنگ هادی سیلمانی، فرمانده انتظامی قاینات هم گفت: در پی اعلام وقوع ۲ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زیرکوه، بلافاصله رسیدگی به موضوع دردستور کار ماموران قرارگرفت.

وی بیان داشت: ماموران پس از انجام تحقیقات مقدماتی و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی سارقان شدند که با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه افزود: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیسی، با توجه به مستندات موجود، به بزه انتسابی اعتراف کرده و اموال مکشوفه سرقتی نیز تحویل مالباختگان شد.

سرهنگ سلمانی با بیان اینکه متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند؛ خاطر نشان کرد: انتظامی با تمام توان در برابر مجرمان و قانون شکنان ایستاده و اجازه سرکشی و جولان را به آنان نخواهد داد.

مهار آتش سوزی با اقدام ماموران پلیس سربیشه

سرهنگ علی اکبر عرب پور، جانشین انتظامی سربیشه نیز اظهارداشت: ماموران پاسگاه عملیاتی حسین آباد این شهرستان یک دستگاه خودروی تریلی را که در نزدیکی پاسگاه، با توجه به نقص فنی از ناحیه چرخ‌ها دچار آتش سوزی شده بود مشاهده کردند.

وی بیان داشت: ماموران پاسگاه بلافاصله در اقدامی خداپسندانه، سریع با استفاده از کپسول‌های آتش نشانی در اختیار، اقدام به خاموش کردن آتش کرده و پس از چند دقیقه تلاش بی وقفه موفق به اطفاء حریق خودرو شدند.

جانشین انتظامی شهرستان سربیشه خاطر نشان کرد: اقدام این ماموران وظیفه شناس باعث خشنودی مالک خودرو شده و وی از اقدام شجاعانه این ماموران فداکار تقدیر و تشکر کرد.

۳۵۰ کیلو ماهی غیر مجاز در طبس کشف شد

سرهنگ محمد حسین خدابخشی، جانشین انتظامی نیز گفت: مأموران گشت یگان امداد این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه پراید وانت مشکوک وآن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو، مقدار ۳۵۰ کیلوگرم ماهی غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سارقان قطعات خودرو در بیرجند دستگیر شدند

سرهنگ احمد رضا کارگر، فرمانده انتظامی بیرجند نیز اظهارداشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان داشت: متهمان دستگیر شده ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند، اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۹ فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ کارگر اضافه کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار