معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: خانه بنتونیت در استان راه‌اندازی و ثبت ملی شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 06 November 2023

به گزارش خراسان‌جنوبی، دکتر جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از پاویون اتاق بازرگانی بیرجند در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته در تهران به ظرفیت‌های معدنی غنی در خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، خوسف و طبس اشاره کرد و اظهارداشت: حضور بخش خصوصی استان در این نمایشگاه پررنگ و نشان دهنده این بود که خراسان جنوبی حرفی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی در کنار هم می‌توانند معرف خیلی خوبی برای ظرفیت‌های معدنی سرشار در خراسان جنوبی باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: پیرو حضور استان در چنین نمایشگاه‌هایی سرمایه گذاران جدیدی در حوزه معدنی استان اعلام آمادگی کنند.

استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: مشکلات فعلی فعالان حوزه معدن هم با برگزاری جلساتی در استان بررسی و حل و فصل خواهیم کرد.

راه اندازی و ثبت خانه بنتونیت



جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم خواستار راه اندازی و ثبت خانه بنتونیت در خراسان جنوبی شد.

وی در بازدید از پاویون شرکت میدکو گفت: شرکت میدکو هم در حوزه بنتونیت و هم زغال سنگ در خراسان جنوبی کار می‌کند که درخواست ما از این مجموعه تکمیل زنجیره بالا دستی صنعت بنتونیت در خراسان جنوبی است.

وی افزود: ما خواستار سرمایه گذاری شرکت میدکو، تشکیل خانه بنتونیت و ثبت ملی آن بنام خراسان جنوبی هستیم چرا که ۸۵ درصد بنتونیت کشور متعلق به خراسان جنوبی است.

لازم به ذکر است پاویون معدنی خراسان جنوبی برای اولین بار با محوریت اتاق بازرگانی بیرجند در این نمایشگاه مستقر شده است.

این نمایشگاه از سیزدهم تا شانزدهم آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ از پاویون توانمندی‌های حوزه معدن خراسان جنوبی در این نمایشگاه بازدید کنند.

توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهمترین اهداف حضور در نمایشگاه عنوان شده است.

وجود ۷۷۶ معدن از ویژگی‌های خراسان جنوبی است که از این تعداد ۲۳۰ معدن که بیشتر معدن سنگ هستند، به دلیل بالا بودن هزینه تولید و نداشتن قدرت رقابت در بازار، غیر فعال و نیمه فعالند، ولی مابقی معادن فعال هستند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار