رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: پاویون معدنی خراسان‌جنوبی برای اولین بار با محوریت اتاق بازرگانی بیرجند در هفدهمین نمایشگاه بین المللی معدنی و صنایع وابسته تهران مستقر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 04 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا خامه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفدمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته در تهران اظهار کرد: برای اولین بار پاویون خراسان جنوبی با محوریت اتاق بازرگانی بیرجند در این نمایشگاه مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود، افزود: علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۸تا ۱۵ از پاویون توانمندی‌های حوزه معدن خراسان جنوبی در این نمایشگاه بازدید کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه شناسایی و معرفی هرچه بهتر پتانسیل‌های حوزه معدن استان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های جلوگیری ازخام فروشی است، گفت: در این راستا باید به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی در این حوزه قدم برداریم.

وی با بیان اینکه اکثر شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها افراد هدف و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مرتبط هستند، عنوان کرد: به طور سرمایه گذاران بزرگ داخلی و خارجی زیادی در هفدهمین نمایشگاه معدنی تهران حضور خواهند داشت و این مهم بهترین فرصت برای معرفی پتانسیل‌های معدنی استان خواهد بود.

خامه زر با بیان اینکه باید بتوانیم در قالب مشارکت پتانسیل‌های معدنی خود را فعال‌تر کنیم، اظهار داشت: یک سری از معدنکاران استان علی رغم داشتن معدن، اما سرمایه کافی جهت توسعه آن را ندارند لذا می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌ها با سرمایه‌گذاران بزرگ ارتباط و کار خود را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهم‌ترین اهداف شرکت در نمایشگاه‌ها است، افزود: استان خراسان جنوبی با وجود بیش از ۵۸ ماده معدنی فعال همراه با ذخایر و تنوع گوناگون امکان مطرح شدن در بازار‌های بین المللی و داخلی را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه متاسفانه برخی از مواد معدنی استان هنوز ناشناخته مانده است، گفت: خراسان جنوبی از لحاظ کانی‌های معدنی، کانی‌های فلزی و غیر فلزی و همچنین سنگ‌های دکوراتیو جایگاه بسیار خوبی در عرصه بین المللی و داخلی دارد، اما متاسفانه این مواد به صورت خام به استان‌های دیگر از جمله اصفهان و از آنجا به بازار‌های بین المللی صادر می‌شود.

خامه زر ادامه داد: خراسان جنوبی باید با حضور در نمایشگاه‌ها زمینه فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی را تقویت و جایگاه اصلی خود را در عرصه بین الملل به دست آورد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار