مسوول انجمن مفاخر خراسان‌جنوبی گفت: باید تلاش کنیم بیشتر در زمینه معرفی الگوهای فرهنگی استان با معرفی مفاخر خراسان‌جنوبی اقدام شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 03 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمد بهنام فر، مسوول انجمن مفاخر خراسان‌جنوبی امروز در جلسه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد اظهارداشت: انجمن مفاخر استان چند سال است که وجود داشته، ولی حدود پنج سال بوده که فعال شده و جلسات مرتبی داشته است.

وی تصریح کرد: عظمت کار انجمن آثار و مفاخر نه تنها بزرگداشت افراد بلکه احیای هویت ماست، چون این فرهیختگان، مفاخر و اندیشمندان نماد فرهنگی ما هستند که وقتی آن‌ها را زنده و به عنوان الگو معرفی می‌کنیم در واقع هویت و ارزش‌های خود را معرفی می‌سازیم.

مسوول انجمن مفاخر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگی که در استان به دنبال آن هستیم در واقع آیت الله تهامی، دکتر فرزان، دکتر راشد و دکتر گنجی و سید رضا سعیدی هستند، گفت: باید تلاش کنیم بیشتر در زمینه معرفی الگو‌های فرهنگی استان با معرفی مفاخر استان اقدام کنیم.

بهنام فر با بیان اینکه بیرجند شهری است که به لحاظ قدمت فرهنگی که دارد در طول ایام به عنوان شهر فرهنگی و دانشگاهی شناخته شده است، یادآور شد: مفاخر زیادی این شهر دارد و در گذشته شخصیت‌های مهمی همچون حکیم نزاری قهستانی در این شهر زندگی می‌کرده اند که درباره ایشان جامی می‌گوید حافظ بزرگترین غزل سرای ایران از نزاری پیروی می‌کرده است.

وی با اشاره به آرامگاه حکیم نزاری گفت: این آرامگاه در حد و شأن این مرد بزرگ به عنوان یکی از بزرگان شعر فارسی نیست.

مسوول انجمن مفاخر خراسان جنوبی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا توجه به این شخصیت بزرگ شعر فارسی صورت گیرد تا از انزوا درآید ضمن اینکه پیشرفت آرامگاه‌های بزرگ از جنبه‌های مختلف برای استان دارای اهمیت بوده به طوری که هم هویت ساز است و هم می‌تواند جذب گردشگری کند.

بهنام فر بیان داشت: با وجود تلاش‌هایی که در حوزه فرهنگی در استان انجام گرفته، اما نتیجه مطلوب نداشته که از دلایل آن نبود اعتبارات بوده است.

وی ادامه داد: در مسائل فرهنگی حداقل‌هایی لازم بوده تا نگاه ویژه دولت به این حوزه را نشان دهد.

مسوول انجمن مفاخر استان خراسان جنوبی گفت: دو سال گذشته بزرگداشتی برای استاد محمدمهدی ناصح و یکی دیگر از مفاخر استان گرفته شد و در آن جلسه فراخوانی داده شد که اگر افراد مقالاتی در این مورد دارند بنویستند و مقالات به دبیرخانه آمد و قرار بود این مقالات چاپ شود که تاکنون اتفاقی نیافتده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار