مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی گفت: در چند سال گذشته 90 درصد رسانه‌های مکتوب در استان تعطیل شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 03 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، محمود حیدری، مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی عصر جمعه در جلسه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد اظهارکرد: علی رغم مشکلاتی که وجود داشته در حوزه رسانه در استان تلاش شده و کمترین شکایت را داشته ایم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حوزه رسانه جایگاه هیئت منصفه در استان بسیار کمرنگ است.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وضعیت رسانه‌های مکتوب در استان‌های محروم خوب نیست، گفت: در چند سال گذشته ۹۰ درصد رسانه‌های مکتوب در خراسان جنوبی تعطیل شده اند.

حیدری ادامه داد: همچنین پایگاه‌های خبری به دلیل مشکلات اقتصادی تحریریه‌ای ندارند و با یک نفر گاهی اداره می‌شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به مشهود نبودن حمایت دولت از استان‌های محروم در بعد فرهنگ افزود: اگر حمایتی هم از سوی دولت شده دراستان‌های مرزی مانند خراسان جنوبی اجرا نمی‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه مشکلات رسانه‌ها و چاپخانه‌های استان در حوزه معافیت‌های مالیاتی و ۹ درصد ارزش افزوده چاپ قابل توجه است، بیان داشت: این مشکل سبب زمین گیر شدن بسیاری از چاپخانه‌های استان شده است.

وی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تبصره ماده تخفیفی در خصوص ماده ۱۶ به خراسان جنوبی انجام شود و بیان داشت: قانونی که در تهران ساری و جاری بوده نباید در استان‌های دیگر با شرایط متفاوت اجرایی شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی خواستار اعطای تسهیلات ویژه با سود کم به حوزه رسانه‌ای استان شد و افزود: در شهرستان‌های مرزی استان شاهد تعطلیلی بسیاری از رسانه‌های فعال بوده ایم.

حیدری با بیان اینکه خراسان جنویی کمتر از یک صدم درصد مالیات کشور را می‌پردازد، متذکر شد: همین رقم ناچیز در بسیاری از حوزه‌ها از جمله فرهنگ و هنر مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده که در این راستا خواستار معافیت مالیاتی در هیات دولت هستیم.

وی ساختمان خانه مطبوعات استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: علی رغم آماده بودن این ساختمان، اما برای استفاده خبرنگاران هنوز شرایط فراهم نیست و تجهیز اداری نشده است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار